Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Predaj Financial Times je spečatený. Získal ho investor z Japonska

23.07.2015, 14:34 | |

Britská mediálna spoločnosť Pearson predáva svoj ekonomický denník Financial Times (FT), ktorého vlastníkom je skoro 60 rokov. Novým majiteľom bude japonská mediálna spoločnosť Nikkei.

  • Tlačiť
  • 0

Vydavateľ Financial Times počas štvrtka najprv potvrdil prebiehajúce rokovania o odpredaji média, popoludní napokon samotný web FT.com informoval, že novým vlastníkom bude Nikkei. 

Japonský investor zaplatí spoločnosti Pearson 844 miliónov libier. Analytici pôvodne cenu transakcie odhadovali na miliardu libier, podľa niektorých bol ale takýto odhad príliš optimistický.

Nikkei patrí k najväčším nezávislým mediálnym koncernom v Ázii, v Japonsku vydáva viacero denníkov vrátane vlajkových novín Nikkei s tromi miliónmi predplatiteľov či biznisové periodikum v angličtine Nikkei Asian Review. Spoločnosť vydáva aj časopisy, je aktívna v online a tiež televíznom biznise.  

Médiá, ktoré o chystanom predaji informovali už skôr, v minulých dňoch nesprávne tipovali potenciálneho kupcu. Podľa špekulácií mali o prevzatí FT rokovať Bloomberg, Thomson Reuters či Axel Springer. O nemeckom vydavateľstve ako pravdepodobnom novom vlastníkovi vo štvrtok písal aj web Politico.eu, kde je Axel Springer investorom. Nemecká firma ale informácie dementovala.

Ako však priznáva samotný Financial Times, rokovania s vydavateľom Bildu v uplynulých týždňoch naozaj prebiehali. Japonský záujemca ale predložil lepšiu ponuku. 

Nikkei získa po dokončení transakcie kontrolu nad denníkom Financial Times, webom FT.com, ako aj ďalšími periodikami ako The Banker a Investors Chronicle. 

Súčasťou obchodu nie je prevzatie polovičného podielu v týždenníku The Economist, ktorý rovnako ako Financial Times patrí pod FT Group, divíziu spoločnosti Pearson. 

„Pearson je hrdým majiteľom Financial Times skoro 60 rokov. Dosiahli sme však strop krivky v médiách, spôsobený výrazným rastom mobilov a sociálnych médií. V tomto novom prostredí je najlepším spôsobom, ako zabezpečiť žurnalistický a komerčný úspech pre médium, aby bolo súčasťou globálnej digitálnej mediálnej spoločnosti,“ povedal šéf Pearsonu John Fallon, ktorý je vo funkcii od roku 2013. Jeho predchodkyňa Dame Marjorie Scardinová tvrdila, že Financial Times sa predá „len cez jej mŕtvolu“. 

Denník Financial Times začal pôvodne vychádzať už v roku 1888. Šéfredaktorom je Lionel Barber, ktorý sa funkcie ujal v roku 2005. Médium zamestnáva asi 500 novinárov po celom svete. 

V súčasnosti majú noviny podľa posledných údajov 722-tisíc predplatiteľov, z ktorých až 70 percent pripadá na digitálnych abonentov.

Na webe FT.com funguje metered paywall, ktorý používateľom sprístupňuje zdarma limitovaný počet článkov. Hoci predaný náklad printovej verzie klesá (medziročne o päť percent), ani pri nej vydavateľ nezanevrel na pokrok a vlani predstavil noviny v upravenom dizajne, píše Guardian.

Zisk vetvy Pearson Professional, pod ktorú FT Group patrí, bol vlani na úrovni 106 miliónov libier. Jej celkový obrat dosiahol 1,15 milióna libier, uvádza Bloomberg. Samostatné finančné výsledky denníka Pearson nezverejňuje.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Financial Times

Diskusia (0 reakcií)