Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

V kauze Bonanno zamietol súd ďalšiu žalobu proti Novému Času

02.12.2016, 12:46 | Martin Poláš | © 2016 News and Media Holding

Vydavateľstvo Ringier Axel Springer uspelo v ďalšom spore v kauze Bonanno, v ktorej čelí žalobám za stovky tisíc eur. Tentoraz dal súd za pravdu vydavateľovi Nového Času v prípade sporu so Štefanom Comorekom, ktorého manželke patrí bar Bonanno.

  • Tlačiť
  • 0

Š. Comorek bol prítomný na právnickom žúre v Bonanne, ktorý Nový Čas vo svojich článkov z roku 2011 tituloval prívlastkom „zvrátená zábava“.

Denník poukazoval na to, že hostí vítal právnik na dôchodku Tibor Péchy, ktorý mal na hlave modré slúchadlá a v rukách maketu samopalu. Vzhľadom podľa denníka nápadne pripomínal vraha Ľubomíra Harmana, ktorý dva mesiace predtým v Devínskej Novej Vsi zavraždil sedem ľudí.

Okresný súd v Bratislave aktuálne zamietol jednu z podaných žalôb, Š. Comorek od vydavateľa Nového Času žiadal ospravedlnenie a náhradu nemajetkovej ujmy vo výške stotisíc eur.

„Súd žalobu zamietol. Žalovaný má voči žalobcovi nárok na náhradu trov konania v plnom rozsahu. Dôvodom zamietnutia žaloby bola v prvom rade skutočnosť, že nedošlo k neoprávnenému zásahu do osobnostných práv žalobcu, ktoré by boli objektívne spôsobilé na vznik ujmy,“ uviedol pre Mediálne.sk hovorca súdu Pavol Adamčiak s tým, že rozsudok nie je právoplatný. Strany sa voči nemu môžu odvolať.

Ringier Axel Springer zatiaľ nemusel platiť „odškodné“ žiadnemu účastníkovi žúru. Súdy okrem Comorekovho prípadu zamietli už aj žaloby sudcov Milana Lipovského, Juraja Semana a Štefana Michálika, všetci však podali odvolanie.

Naopak, v prípade sporu so sudcom Danielom Hudákom vydavateľstvo prehralo na okresnom aj krajskom súde, obrátilo sa však na ústavný súd, ktorý prijal sťažnosť a odložil vykonateľnosť rozsudku, ktorý zahŕňal aj nariadené ospravedlnenie sa sudcovi na titulke novín. 

Sudca Jozef Korduliak, ako aj T. Péchy nezaplatili súdne poplatky a s Novým Časom sa napokon nešli súdiť. Žalobu v prípade podalo aj združenie Justičný Oskar, ktoré žiadalo za články ako náhradu škody od vydavateľstva milión eur. Všetci navrhovatelia tak dovedna pýtali od Ringieru približne 1,8 milióna eur.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Búrlivé víno, Dobre vedieť, Hviezdna párty, Inkognito, Markíza, Moja mama varí lepšie ako tvoja, Naši, sledovanosť, TV Joj

Diskusia (0 reakcií)