Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Smer má v Pravde údajne kontaktnú osobu

24.11.2011, 10:07 | Tomáš Czwitkovics | © 2011 News and Media Holding

V stredu vyšiel ďalší prepis z odpočúvania Pravdy. Kaliňák dohadzoval novinárke Vande Vavrovej tému. Oslovoval ju ako Vandi či bejby

  • Tlačiť
  • 2

pravda_logo_nove.gif

V stredu podvečer sa na sociálnych sieťach začal šíriť ďalší údajný prepis z odpočúvania denníka Pravda. Z prepisu telefonátov vyplýva, že časť rozhovorov sa udiala medzi novinárkou Vandou Vavrovou a pravdepodobne politikom Smeru-SD Robertom Kaliňákom.

Podľa prepisov sa obaja dobre poznajú: tykajú si, politik denníku už neraz dohodil tému, silne tlačí na spracovanie článkov a Vavrovú označuje – údajne po vzájomnej dohode – za kontaktnú osobu na „Noru“, pravdepodobne šéfredaktorku Sliškovú. Účastník prepisu telefonátu oslovuje novinárku Vandi či bejby, na čo novinárka raz odpovedá „miláčik“.

Témou rozhovoru je okrem iného verejné obstarávanie na rezorte obrany za pôsobenia ministra Galka. Podľa údajného prepisu novinárka Pravdy sa sťažuje svojmu kolegovi, pravdepodobne Petrovi Kováčovi, ktorý mal tému spracovať. Obaja sa rezortu obrany na stranách Pravdy venovali v ostatných mesiacoch viackrát. 

vanda vavrova pravda

Kaliňáka malo nahnevať, že téma, ktorú dohodil, ešte v denníku nevyšla. Novinárka viackrát vulgárne nadáva na editorku Pravdy Patríciu Ďuriškovú (v súčasnosti Poprockú), ktorá mala tému zdržiavať.

„To jak je možné, že vtedy ste vedeli písať všetko za dvadsaťštyri hodín. Dneska nie ste schopní najebať ani Spišiakovi, že išiel 130. To je neuveriteľné. Neuveriteľné. Naozaj neuveriteľné. To je proste, ako to je, tomu proste ja proste prestávam rozumieť,“ sťažuje sa následne politik v prepise.

Politik v dokumente v reakcii na neskoré spracovanie témy vychvaľuje denník Sme, ktorý by podľa neho tému spracoval lepšie: „A to som vážne uvažoval, že kam ju dám. A hovorím si, dobre. Aby som nebol sviňa, tak ju dám Pravde. (...) Ako v Smečku by s tým pohral i tak, že by sa z toho chlapec štyri dni nevedel dostať. (...) Sme-čku mám dávať veci, to ako, ako.“ Neskôr údajne povedal: „Mne skorej vyjde článok v Smečku jak v Pravde.“ Navrhuje aj postup, aby Pravda najprv napísala článok a strana sa ku kauze následne vyjadrí.

Politik sa v údajnom prepise vyhráža, že editorka „Patrícia Ďurišková pôjde do piče. (...) Ten článok a pôjde do piče. Do týždňa. Ešte raz sa naserem.“

kalinak robert 2

Od Vavrovej takmer príkazom žiada, aby išla za šéfredaktorkou Sliškovou a tlmočila jej jeho stanovisko. Tvrdí, že za ňou pôjde aj osobne, ale nakoniec sa zdráha. „A že si teda fakt želám, aby som jej nemusel volať. Lebo ju nechcem stresovať. Ale volám so všetkými šéfredaktormi okrem nej.“

Denník Pravda autentickosť prepisu priamo nevyvrátil. Včera vo večerných hodinách vyšiel k prepisu článok od neznámeho autora podpísaného ako „Pravda“ s titulkom „Pravda terčom útoku vojenskej tajnej služby“.

Text sa venuje dávnejšiemu odpočúvaniu novinárky Pravdy Patrície Poprockej (vtedy Ďuriškovej) ešte za čias pôsobenia v medzičasom neexistujúcom týždenníku Žurnál. Informovali o tom včera Hospodárske noviny.

K prepisom zverejneným včera denník uviedol, že sa udiali v júli tohto roka, čo je uvedené aj na zverejnených dokumentoch. Pravda v článku interpretovala Kaliňákove vyjadrenia po svojom: (Kaliňák Nore Sliškovej) „telefonovať na rozdiel od šéfredaktorov ostatných médií nemôže,“ napísala k Pravda k príslušnej pasáži.

Denník avizoval, že dnes na Generálnej prokuratúre doplní svoje trestné oznámenie z pondelka o prepisy, ktoré sa dostali na verejnosť v stredu.

Slišková sa v komentári nepriamo zastala Vavrovej: „Stojím si za svojou redakciou. Nijaký politik nemá dosah na to, čo v našom denníku vyjde alebo nevyjde. Platilo to vždy a bude to platiť aj naďalej. Keď si nejakí politici náhodou namýšľajú, že majú takú moc, alebo keď sa takto dokonca nahlas vyjadrujú, je to len a len ich problém.“

Denník Sme na svojom webe včera uviedol, že Vavrová musela z Pravdy odísť v roku 2009 po tom, čo omylom zaslala svojej kolegyni SMS správu, určenú pôvodne Robertovi Kaliňákovi. „Boli v nej Vandine domnienky o vedení redakcie,“ uviedol pre Sme bývalý šéfeditor Pravdy Mikuláš Sliacky.

Vavrová sa do denníka vrátila spolu s Norou Sliškovou po tom, čo noviny vymenili majiteľa. Od britskej skupiny Daily Mail kúpil vydavateľstvá Perex a Avízo oficiálne podnikateľ Karol Biermann. Transakciu sprostredkovala skupina J&T.

Pre kauzu odpočúvania redaktoriek denníka Pravda a šéfa Ta3 Michala Gučíka, ktoré si malo objednať Vojenské obranné spravodajstvo patriace pod rezort obrany, prišel včera o svoj post minister obrany Ľubomír Galko (SaS).

Kaliňák pre Sme nechcel komentovať zverejnené prepisy. „Keď sú dôverné, tak nechápem, akú chcete reakciu,“ uviedol.

Mediálne.sk oslovilo šéfredaktorov denníkov Pravda a Sme.

  • Tlačiť
  • 2