Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Šéfredaktorka Plus 7 dní dala výpoveď, prekáža jej cenzúra rozhovoru s Pellegrinim

19.02.2020, 17:24 | pol | © 2020 News and Media Holding

Vo vydavateľstve News and Media Holding (NMH) podala výpoveď šéfredaktorka týždenníka Plus 7 dní Katarína Šelestiaková. V komentári na záverečnej strane naznačila, že jej vydavateľ zabránil publikovať časť rozhovoru s premiérom Petrom Pellegrinim. Toho sa redaktor pýtal na jeho sexuálnu orientáciu v časti rozhovoru, keď bola reč o tom, že aj kvôli tomu si z premiéra robia žarty niektoré satirické stránky.

  • Tlačiť
  • 16

Plus 7 dní robil pred voľbami seriál interview s lídrami politických strán. V aktuálnom čísle vyšiel štvorstranový rozhovor s Petrom Pellegrinim, jednotkou na kandidátke Smeru. Robil ho reportér Pavel Knapko.

V publikovanej verzii chýba pasáž, keď sa premiéra novinár pýtal na jeho sexuálnu orientáciu. Z rozhovoru táto časť vypadla po zásahu vydavateľa.

Rozlúčila sa v komentári

S týmto postupom sa nestotožnila šéfredaktorka Katarína Šelestiaková, ktorá je vo funkcii od vlaňajšieho leta. V NMH podala výpoveď.

V komentári na poslednej strane Plus 7 dní, čo je tradičný priestor v tomto týždenníku pre šéfredaktora, vysvetľuje, prečo P. Pellegrini podľa nej mal ustáť otázky o svojej sexuálnej orientácii.

„Líder strany, ktorá prostredníctvom čelných predstaviteľov bojuje proti LGBTI a do omieľania otvára marginálne hodnotové otázky, zjavne sa vymedzujúc vo vzťahu k sexuálnym menšinám, by mal zvládnuť otázky týkajúce sa jeho orientácie,“ napísala.

Neprehliadnite

Ďalej opisuje, ako P. Pellegrini po otázke podľahol panike, čo mal byť dôkaz, že „trafili klinec po hlavičke a máme v talóne ďalší skvelý rozhovor“.

Vo zverejnenom videu vidno, že premiér na otázku, či je pravda to, prečo si z neho robia žarty niektoré stránky, odpovedal pohotovo slovom „nie“. Nastolenie tejto témy však malo mať dohru neskôr. Denník N informuje, že už po odchode reportéra Plus 7 dní z rozhovoru s P. Pellegrinim mala K. Šelestiaková telefonát z Úradu vlády.

Lobovať mal v prospech premiéra aj Juraj Puchý, ktorý mediálne radí Jozefovi Brhelovi. Ten to pre Denník N poprel respektíve dodal, že bežne telefonuje s viacerými novinármi, ale ako súkromná osoba.

Úrad vlády v reakcii priznal, že z rozhovoru žiadali v rámci autorizácie vypustiť jednu časť.

„Tlačový odbor navrhol redakcii vypustenie posledných otázok, ktoré sa týkali konkrétnej webovej stránky Zomri. Predseda vlády zo zákona nesmie robiť reklamu konkrétnemu produktu, a obzvlášť na to nie je dôvod pri stránke s anonymnými administrátormi, ktorá svojím obsahom ovplyvňuje aj slovenskú politiku. Na svoj návrh nedostal tlačový odbor až do publikovania článku žiadnu spätnú reakciu,“ uviedol tlačový odbor Úradu vlády. Stránku Zomri uvádzal redaktor ako príklad platformy, ktorá šíri vtipy o premiérovi. 

Mediálne.sk oslovilo K. Šelestiakovu, tá sa zatiaľ nevyjadrila. V komentári v týždenníku ešte napísala, že za Miloša Luknára (bývalého šéfredaktora Plus 7 dní, pozn. Mediálne.sk) sa v Pluske zverejňovali skvelé rozhovory. Pripomína, ako o M. Luknárovi písal v súkromnej komunikácii hanlivo aj Marian Kočner, čo vnímala nepriamo ako pochvalu pre jeho prácu. 

„Šéfredaktor, ktorý politikom, ale aj rôznym ‚Kočnerom‘ dovolí rozhodovať, na čo sa môžu redaktori pýtať, nie je novinár, ale správa sa ako platená PR agentúra. A takých je, žiaľ, čoraz viac,“ dodala. 

Na intímnosti sa nepýtali ani iných, tvrdí vydavateľ 

Na situáciu reagovalo v stredu popoludní aj vydavateľstvo. Jeho šéf Michal Teplica uviedol, že vedeniu redakcie Plus 7 dní otvorene komunikoval nesúhlas s tým, aby boli súčasťou rozhovoru s predsedom vlády SR otázky, ktoré sa mali týkať jeho intímneho života.

„Rozhovor bol súčasťou seriálu, ktorý týždenník publikoval pred parlamentnými voľbami a postupne oslovoval všetkých lídrov kľúčových politických strán. Ani v jednom z týchto rozhovorov nepadli otázky intímneho, či sexuálneho charakteru. Kladenie takýchto otázok odporuje etickým a profesijným štandardom NMH,“ hovorí.

NMH v reakcii dopĺňa, že sexuálna orientácia ktoréhokoľvek politického lídra nijak nesúvisí s jeho schopnosťou vykonávať profesiu, nesúvisí ani s verejným záujmom, a preto podľa vedenia vydavateľstva do takéhoto rozhovoru nepatrí.

„Všetky rozhovory s politickými lídrami podliehali autorizácii, vrátane rozhovoru s predsedom vlády. Respondent tiež vyjadril nesúhlas s tým, aby bola zverejnená tá časť rozhovoru, ktorá obsahovala intímne otázky. Vydavateľ v diskusii s vedením redakcie Plus 7 dní nikdy nespochybnil samotné vydanie uvedeného rozhovoru, avšak žiadal šéfredaktorku týždenníka, aby časť rozhovoru, ktorá sa týkala sexuálnej orientácie, nebola publikovaná a ani inak zverejňovaná,“ dodal M. Teplica.

Šéfredaktorka K. Šelestiaková čerpá podľa neho tento týždeň dovolenku a pracovnoprávne otázky s ňou budú riešiť budúci týždeň.

Redakciu Plus 7 dní vedie K. Šelestiaková od júla 2019, keď vo funkcii vymenila Anku Žitnú Lučaiovú. K. Šelestiaková bola predtým jej zástupkyňou.

Mediálne.sk je súčasťou vydavateľstva News and Media Holding.

  • Tlačiť
  • 16