Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

S Denníkom N nebude okrem vlády komunikovať ani Váhostav

28.05.2015, 16:12 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Doplnené o stanovisko šéfredaktora Denníka N | Po kontroverznom rozhodnutí premiéra a ministrov, ktorí odmietajú komunikovať s Denníkom N, sa pre médium najnovšie nebude vyjadrovať spoločnosť Váhostav ani jej zástupcovia. Firma tvrdí, že redaktori Denníka N píšu nepravdy a odmietajú zverejniť opravy.

  • Tlačiť
  • 0

Váhostavu prekážajú viaceré články Denníka N, no ktoré konkrétne, nie je zo stanoviska spoločnosti zrejmé. Firma, ktorá je predmetom mediálneho záujmu pre prebiehajúcu reštrukturalizáciu a dlhy veriteľom, uvádza, že médium urobilo v článkoch chyby aj v minulosti. „Niektoré po upozornení redakcia zmenila, niektoré nie,“ píše firma v tlačovej správe.

„Napriek tomu, že sme redakcii adresovali niekoľko elektronických žiadostí s vysvetlením nepravdivých a chybne interpretovaných informácií, opravy sme sa nedočkali. Preto sme sa rozhodli, že s novinármi z tejto redakcie nebudeme komunikovať, kým zjavne nepravdivé informácie vo svojich článkoch neopravia,“ povedal hovorca Váhostavu Tomáš Halán.

Aktuálne sa Váhostavu nepáči, že Denník N napísal, že firma môže na základe súhlasného stanoviska súdu vyškrtať 85 percent dlhov.

„Tieto informácie sú nepravdivé. Redakcia nielenže nesprávne uviedla mieru uspokojenia veriteľov, ale aj skutočnosť, že firmy môžu po schválení reštrukturalizačnéhoplánu odpísať dlhy. Ale to bolo možné iba pred novelizáciou zákonov. Naopak, pohľadávky veriteľov do polovice dlhu nezanikajú a druhá polovica predstavuje ich majetkové právo byť uspokojený zo zisku alebo iných vlastných zdrojov. Tak hovorí súčasný zákon,“ dodal hovorca.

Doplnené 16:50: „Nie som si vedomý, že by sme v článkoch o Váhostave urobili zásadnú chybu. Ak by to tak bolo, sme pripravení ju opraviť. Rovnako ako sme to už urobili v minulosti. Rozhodnutie Váhostavu nekomunikovať s redakciou Denníka N je však zjavne inšpirované rozhodnutím vlády. Aj v tomto prípade to je asi pohodlné riešenie, ako sa zbaviť nepríjemných otázok,“ reagoval pre Mediálne.sk šéfredaktor Denníka N Matúš Kostolný.

S Denníkom N od začiatku mája nekomunikujú ani členovia vlády na čele s premiérom Robertom Fico. Kabinetu sa takisto nepáčili zverejnené články a najmä nálepky s ironickými karikatúrami premiéra.

Ako píše Denník N na svojom webe, dva týždne po vydaní „zákazu“ s médiom predsa len niektorí ministri komunikujú. Šéf rezortu dopravy Ján Počiatek odpovedal na tlačovej besede redaktorke Denníka N, ústretový je aj minister školstva Juraj Draxler. Odpovede na otázky poslali aj ministerstvo zahraničných vecí a ministerstvo kultúry.

Postup vlády odsúdil medzinárodný tlačový inštitút IPI, opoziční poslanci upozorňujú, že zo strany kabinetu ide o protizákonný postup.

Redakcia Denníka N sa chce proti nedobrovoľnému informačnému „vákuu“ brániť. „Neexistuje zákon, ktorý by premiérovi a ministrom umožňoval vyberať si, komu budú odpovedať. Ak svoje rozhodnutie neodvolajú, budeme zvažovať ďalšie právne kroky, aby sa do budúcnosti podobné porušovanie zákonov neopakovalo,“ povedal M. Kostolný.

Vo štvrtok sa mal situáciou medzi vládou a Denníkom N zaoberať parlamentný výbor pre kultúru a médiá. O rovnosti prístupu k médiám však opäť odmietol výbor rokovať.

O rokovanie požiadali po druhýkrát opoziční poslanci, ktorí sú členmi výboru. Vládny Smer podobne ako minulý týždeň neschválil program zasadnutia výboru.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Denník N, Váhostav

Diskusia (0 reakcií)