Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Redaktori denníka Kommersant protestujú. Podali hromadnú výpoveď

21.05.2019, 08:31 | TASR

Novinári ruského denníka Kommersant upozornili svojich čitateľov, že v dohľadnom čase nebudú schopní informovať svojich čitateľov o vývoji na domáckej politickej scéne. Dôvodom je hromadná výpoveď 11 novinárov z vnútropolitickej redakcie.

  • Tlačiť
  • 0

Podali ju na protest proti odchodu dvoch kolegov, ktorí redakciu museli opustiť za článok o možnej rezignácii predsedníčky Rady federácie Valentiny Matvijenkovej. Podľa článku má V. Matvijenkovú nahradiť súčasný šéf zahraničnej spravodajskej služby SVR Sergej Naryškin.

Vo svojom vyhlásení k čitateľom novinári denníka Kommersant priznávajú, že nevedia, ako „dlho bude táto situácia trvať“. Dodali, že k takejto nútenej prestávke došlo prvýkrát za 30 rokov existencie vydavateľstva.

Novinári píšu, že „možno sa medzi našimi čitateľmi nájdu takí, ktorí sú schopní vysvetliť akcionárom vydavateľstva, že práve teraz ničia jedno z najlepších ruských médií“.

„Sme si istí, že naša krajina je hodná lepšej budúcnosti a slobody slova,“ uvádza sa v texte vyhlásenia, ktoré podpísalo už viac ako sto ľudí. Novinári Ivan Safronov a Maxim Ivanov v pondelok na sociálnej sieti Facebook uviedli, že prišli o prácu po tom, ako údajne majiteľ denníka Kommersant Ališer Usmanov vyjadril nespokojnosť s článkom o V. Matvijenkovej zverejneným ešte v apríli.

Generálny riaditeľ a šéfredaktor vydavateľstva Kommersant Vladimir Želonkin v pondelok podľa agentúry Interfax vylúčil, že by odchod I. Safronova a M. Ivanova súvisel s článkom o V. Matvijenkovej. Vyhlásil, že ich odchod bol vynútený porušením pravidiel žurnalistiky a redakcie.

Neprehliadnite

V. Želonkin súčasne označil za pochybné rozhodnutie 11 novinárov podať výpoveď na protest proti údajnej cenzúre v denníku. Vyhlásil, že ide o prejav falošnej solidarity s cieľom vyvinúť nátlak na vedenie vydavateľstva Kommersant. Dodal, že rozhodnutie vo veci ich výpovedí prijme v utorok.

Zástupca majiteľa vydavateľstva Kommersant, podnikateľa Ališera Usmanova, pre Interfax uviedol, že A. Usmanov o prepustení novinárov nevedel. „Akcionár (Usmanov) nezasahuje do redakčnej politiky a navyše nerozhoduje o prepustení alebo prijatí novinárov,“ uviedol zdroj Interfaxu. O prepustení zamestnancov sa A. Usmanov údajne dozvedel z tlače.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy novinári, Rusko

Diskusia (0 reakcií)