Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Po nástupe nového šéfredaktora odišli niektoré osobnosti z ankety Plus 7 dní

21.12.2017, 13:27 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

Z anketa týždenníka Plus 7 dní, v ktorej sa vyjadrovala stabilná zostava respondentov, niekoľko osobností odišlo. Svorne tvrdia, že tak urobili v súvislosti s novým vedením časopisu a článkami šéfredaktora Ivana Čeredejeva. Toho mrzí, že si názor urobili po vydaní jedného čísla.

  • Tlačiť
  • 6

V aktuálnom vydaní Plus 7 dní je zostava zapojených respondentov oklieštená – z pôvodného osadenstva zostali vysokoškolský pedagóg Jozef Leikert a olympionik Matej Tóth.

Päticu odpovedajúcich na otázku, či si vedia predstaviť, že by prezidentkou na Slovensku bola žena v súvislosti s ambíciami Lucie Nicholsonovej, doplnili rektor Univerzity Komenského Karol Mičieta, básnik a dramatik Pavol Janík a neurológ Juraj Štofko.

Do ankety týždenníka sa už nechcú zapájať výtvarník Daniel Brogányi, spisovateľ Michal Hvorecký, politológ Miroslav Kusý ani historička práva Katarína Zavacká. Všetci svoj krok odôvodňujú výmenou vedenia týždenníka. Ten od decembra riadi ako šéfredaktor Ivan Čeredejev. Nahradil Nancy Závodskú, pričom k výmene prišlo vo vydavateľstve News and Media Holding iba pár dní predtým, ako končil aj jeho šéf Peter Mertus.

Kritizujú šéfredaktora

K. Zavacká svoje rozhodnutie odísť z ankety oznámila pred pár dňami. „Po prečítaní príspevkov vášho nového šéfredaktora v poslednom čísle vášho časopisu vám oznamujem, že po mnohoročnom prispievaní do vašej ankety o aktuálnych spoločenských otázkach túto spoluprácu končím. Nemám záujem publikovať v obnovenej mečiarovsko-harabinovskej ‚Republike‘,“ napísala do redakcie a rovnaké stanovisko poskytla aj Mediálne.sk.

D. Brogányi uviedol, že profilácia Plus 7 dní pod novým vedením je preňho nezlučiteľná s jeho postojom. „Po dlhoročnej spolupráci sa nebudem viac vyjadrovať v ankete na aktuálne spoločenské otázky a s radosťou prepustím moje miesto pánovi Štefanovi Harabinovi, prípadne Jozefovi Majskému. Podlízavá smerácka exhibícia pána šéfredaktora mu isto nepomôže stať sa laureátom Krištáľového krídla, ani nezvýši predaj vášho týždenníka. Iba ak jeho predajnosť,“ kritizuje obsah týždenníka výtvarník.

„S týždenníkom nebudem spolupracovať, ak bude mať takéto vedenie,“ pridal sa spisovateľ Michal Hvorecký.

Politológ Miroslav Kusý upozorňuje primárne na dva Čeredejevove texty – rozhovor s premiérom Robertom Ficom a text v záverečnej rubrike „bodliak“, ktoré vyšli v čísle zo 14. decembra. „Tie dva príspevky ma pobúrili, sú pre mňa neprijateľné a neseriózne. Neviem, kto je pán Čeredejev, nepoznám jeho profil, ale články pre mňa znamenajú zmenu kurzu časopisu,“ povedal.

Zmena kurzu vraj nenastala

Nového šéfredaktora mrzí postoj osobností. „Osobne ma mrzí, že múdri a vzdelaní ľudia, akými sú pani Zavacká, či pán Kusý, si dokázali urobiť názor na údajnú zmenu kurzu týždenníka na základe osoby šéfredaktora, či po prečítaní jediného čísla. Verím, že ak budú sledovať obsah týždenníka, zistia, že žiadna ‚zmena kurzu‘ nenastala a že jedinou ambíciou redakcie i šéfredaktora je ponúkať čitateľovi čoraz kvalitnejší a pestrejší obsah,“ uviedol.

Rozhovor s R. Ficom bol prvým Čeredejovým článkom v Plus 7 dní s výnimkou komentára v rubrike na konci časopisu. Niektoré médiá hodnotili rozhovor ako servilný, predsedu vlády sa šéfredaktor nepýtal na najpálčivejšie otázky. Naopak, zaznela aj otázka o tom, koľko pri rannom behu nabehá Ficov pes.

„Rozhovor vyzerá presne tak, ako si Erik Tomáš predstavuje vzorový rozhovor s premiérom,“ hodnotil komentátor Denníka N Konštantín Čikovský. Rozhovor promoval na Facebooku aj samotný R. Fico. 

Druhý problematický text bol komentár z poslednej strany týždenníka s nadpisom Pod ťarchou nestraníckosti. I. Čeredejev v ňom kritizoval postup prezidenta Andreja Kisku pre jeho spor s ústavným súdom o nevymenovaní ústavných sudcov. Kritika sa sčasti niesla v rétorike Smeru a R. Fica.

„Čo aké lákavé bolo dať svoj hlas v prezidentských voľbách kandidátovi nezaťaženému onou ‚špinavou politikou‘, dnes je zrejmé, že súčasnému prezidentovi sa s deficitom politických skúseností nedarí vyrovnať. Hlava štátu nemusí byť odborník na všetko (na Slovensku, ako vidno, stačí, aby bol odborník na rýchle pôžičky),“ napísal v komentári nový šéfredaktor.

„Ale čoraz zreteľnejšie sa ukazuje, že ani za tri roky vo funkcii si nedokázal prvý muž v štáte vytvoriť vlastný názor na problémy, ktoré má z titulu svojej funkcie riešiť, ba ani na tie, ktoré riešiť nemusí. Namiesto toho mechanicky interpretuje názory, ktoré tvoria jeho poradcovia,“ pokračoval v texte.

„Prezident vybavený buď základným politickým inštinktom, alebo aspoň akou-takou politickou praxou by mal dokázať včas rozoznať bod, keď sa jeho pozícia stáva neudržateľnou. Ten náš očividne nedisponuje ani jedným, ani druhým a zotrváva v navonok pohodlnom režime aprobačného dohľadu svojich poradcov,“ uviedol tiež v článku.

V ďalšej časti kritizoval pomenovanie Ruska ako „agresora“, čo si podľa neho nedovolia ani Trump či Merkelová, a nahral predsedovi SNS Andrejovi Dankovi. „Z tohto pohľadu urobil kritizovaný a vysmievaný predseda slovenského parlamentu pre krajinu a rozvoj vzťahov s Moskvou oveľa viac než populárny prezident.“

V rovnakom duchu pokračoval do konca. „V onen krásny júnový deň, prvý deň vo funkcii, prezident vyhlásil, že sa pokúsi vytvoriť korektné vzťahy s vládou, s parlamentom a s politickými stranami. Neupierajme mu šľachetné úmysly, držme mu palce, aby bol vo svojom snažení úspešný. Aby sme pri záverečnom účtovaní nemuseli konštatovať, že voľba nezávislého, nestranného, nadstraníckeho prezidenta bola premrhanou šancou.“

Poznámka: Mediálne.sk je rovnako ako Plus 7 dní súčasťou vydavateľstva News and Media Holding. 

  • Tlačiť
  • 6

Tagy Plus 7 dní