Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pluska zrušila „legendárny“ Ohník. Skončil aj Bobík

13.10.2014, 11:14 | Martin Poláš | © 2014 News and Media Holding

Vydavateľstvo Spoločnosť 7 Plus od septembra zúžilo počet svojich tlačených titulov. Vychádzať už nebudú detské časopisy Ohník a Bobík. História prvého z nich pritom siahala do 50. rokov minulého storočia.

  • Tlačiť
  • 0

Zdroj: pluska.sk

Z oboch titulov vyšlo letné číslo, ktoré tradične zostalo v predaji aj cez prázdniny. Od nového školského roka sú časopisy minulosťou. Vydavateľstvo v reakcii pre Mediálne.sk potvrdilo zastavenie vychádzania oboch titulov.

„Ukončenie expedície bolo naplánované na koniec minulého školského roka. Portfólio ostatných printových titulov ostáva nezmenené,“ napísala marketingová manažérka Miroslava Šáchová.

Mesačníky Ohník aj Bobík spolu so Zorničkou a Včielkou prevzala Spoločnosť 7 Plus v októbri 2010. Oba tituly predtým vychádzali vo vydavateľstve Regent. Pluska akvizíciou titulov vstúpila do nové segmentu časopisov pre deti a mládež. 

Dlhšiu históriu má Ohník zameraný na čitateľov staršieho školského veku, ktorý vychádzal od roku 1948. Po novembri 1989 ho vydávalo štátne vydavateľstvo Smena (Fond detí a mládeže)– spolu s Včielkou a Zorničkou, ktoré tiež patria do skupiny 7 Plus.

Predajnosť časopisu Ohník za predchádzajúcich 12 mesiacov:

Regent musel po prevzatí Ohníka premenovať časopis na Superohník, ochranná známka na názov „Ohník“ patrila Fondu detí a mládeže až do roku 2005. Pluska názov Ohník obnovila, keď si sama registrovala ochrannú známku.

Bobík vznikol v roku 1998 pod názvom Bobi. Cielil na deti predškolského a mladšieho školského veku. Popri rozprávkach, básničkách a komiksoch obsahoval jazykovú rubriky, maľovanky či vystrihovačky.

Predajnosť časopisu Bobík za predchádzajúcich 12 mesiacov:

Na rozdiel od viacerých ďalších printových titulov, Ohník a Bobík mali v medziročnom porovnaní stabilný až mierne stúpajúci trend predaja. Ohník za prvý polrok 2014 predával v priemere 5 225 výtlačkov, čo bol oproti rovnakému obdobiu vlaňajška 0,7-percentný nárast. Bobík mal v prvých šiestich mesiacoch tohto roka priemerný predaj 5 693 výtlačkov, medziročne o 4,4 percenta viac.

Spoločnosť 7 Plus si v portfóliu nateraz necháva zvyšné dva detské tituly. Zorničku – najstarší detský časopis na Slovensku vychádzajúci od roku 1846 a Včielku, ktorá vznikla v roku 1959 a je určená podobne ako Bobík pre najmenších čitateľov.

V tomto roku už z printových titulov vydavateľstvo dva rušilo – mesačník Mamina, ktorého čitateľky odkázalo na nový web iMamina.sk, ako aj gastronomický časopis Navarené, napečené. Spoločnosť 7 Plus má v portfóliu aktuálne 18 tlačených periodík vrátane Plus Jeden Deň magazínu vkladaného do denníka Plus Jeden Deň.

Vlastníkom vydavateľstva je od septembra tohto roka holandská spoločnosť V3 Media Holdings, ktorú financuje investičná skupina Penta. Tá v rovnakom čase prevzala aj vydavateľstvo Trend Holding (pod ktoré patrí aj Mediálne.sk).

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Spoločnosť 7 Plus

Diskusia (0 reakcií)