Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Penta mení šéfa svojho mediálneho holdingu, Mertus skončil

01.12.2017, 01:18 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

Novým generálnym riaditeľom vydavateľstva News and Media Holding (NMH), ktoré ovláda Penta, sa stal od 1. decembra Michal Teplica, doterajší šéf mediálnej agentúry Media and Digital Services (MDS), ktorú má finančná skupina takisto v portfóliu. Po trojročnom pôsobení mení na čele mediálneho holdingu Petra Mertusa.

  • Tlačiť
  • 0

Penta ohlásila zmeny vo svojom vydavateľstve v tlačovej správe, dôvody konca P. Mertusa v nej neuvádza. Hovorí o uplynutí trojročnej manažérskej zmluvy.

„Ďakujem Petrovi Mertusovi za odvedenú prácu. NMH sa pod jeho vedením stal popredným mediálnym domom na Slovensku. Spoločnosť prešla náročnými zmenami pri vytváraní multimediálnych redakcií a posilnila sa aj vďaka úspešne realizovaným akvizíciám či už v oblasti spravodajských médií, magazínov a v neposlednom rade aj v segmente classifieds,“ povedal Peter Andits, investičný manažér Penty zodpovedný za mediálne portfólio skupiny na Slovensku.

„Moje poslanie v NMH končí s pocitom úspešného ukončenia mnohých reštrukturalizačných projektov, ako vo vnútri firmy, tak aj akvizíciami na mediálnom trhu. Z NMH sa stal za posledné tri roky progresívny a uznávaný hráč na poli printových aj digitálnych médií,“ konštatuje P. Mertus.

P. Mertusa najala Penta do svojho kreujúceho sa vydavateľstva na jeseň 2014, keď vstúpila na mediálny trh kúpou Spoločnosti 7 Plus, Centrum Holdings a Trend Holding. Zložky neskôr spojila v akciovke NMH. P. Mertus prišiel firme šéfovať od decembra 2014 po odchode z konkurenčného vydavateľstva Ringier Axel Springer, ktoré predtým dlhoročne riadil.

Nedávno Penta práve s Ringierom uzavrela obchod, v rámci ktorého získala všetky printové tituly švajčiarsko-nemeckého vydavateľstva s výnimkou denníka Nový Čas, ktorý kúpil podnikateľ Anton Siekel. Transakcia by mala byť dokončená v nasledujúcich mesiacoch a NMH by mal začať vydávať kúpené magazíny v priebehu prvej polovice roku 2018.

O Mertusovom konci v NMH sa v mediálnych kruhoch špekulovalo dlhšie, zároveň sa spomínalo viacero jeho možných nástupcov. Voľba napokon padla na spomínaného M. Teplicu. Na čele mediálnej agentúry Penty ho vymení Michaela Slaninová, aktuálna client service directorka, ktorej vedenie agentúry odovzá M. Teplica v priebehu decembra.

Aktualizované 4. decembra: V mediálnej agentúre bude mať nastavenie obchodných vzťahov s klientmi po novom na starosti Peter Valentovič, ktorý z pozície buying director prešiel na post obchodného riaditeľa. Pozícia client service directora je podľa MDS v riešení. Ostatní členovia vedenia zostávajú v pôvodných funkciách – Braňo Jankovič je Digital Director, Tomáš Huňa Research & Analysis Director a Ingrid Kupkovičová finančná riaditeľka.

„Verím, že Michal Teplica nadviaže na svoje úspešné pôsobenie v mediálnej agentúre a bude pre NMH prínosom,“ dodal P. Andits.

Michal TeplicaZdroj: Archív Mediálne.sk

„S rešpektom prijímam výzvu a cením si dôveru akcionára. V novej role sa budem snažiť pokračovať v rozvoji mediálneho domu tak, aby dokázal dlhodobo, udržateľne a flexibilne reflektovať na očakávania čitateľov a konzumentov nášho obsahu, reklamných zadávateľov a zamestnancov,“ povedal M. Teplica.

M. Teplica má v mediálnom prostredí dlhoročnú prax, predtým, ako prijal ponuku viesť Media and Digital Services, šéfoval agentúre Digitask, dcérskej zložke mediálky Starmedia. V minulosti pôsobil ako obchodný riaditeľ v spoločnosti Zoznam, group investment director v agentúre Starmedia Co či v nákupnom dome VivaKi Exchange Slovakia.

NMH pod Mertusovým vedením prešiel budovaním novej organizačnej štruktúry a transformáciou jednotlivých úsekov, vydavateľstvo vďaka synergiám zoštíhlilo počet zamestnancov a prepojilo viaceré činnosti. V rámci portfólia sa zbavilo najmenej výkonných časopisov Zázračný svet, Mollie tvorí, Break a Pekné bývanie, ako aj webu s cestovnými poriadkami CP.sk, zredukovalo redakciu spravodajského portálu Aktuálne.sk, ktorý napokon predáva Ringieru v rámci spomínaného dealu s časopismi.

S konkurentom sa pritom vydavateľstvo Penty už skôr biznisovo prepojilo v oblasti riadkovej inzercie – NMH a Ringier vlastnia spoločnosť United Classifieds (60-percentný podiel Ringier, 40-percentný Penta) združujúcu weby ako Bazar.sk, Reality.sk, Nehnutelnosti.sk a ďalšie.

Na strane akvizícií počas trojročného obdobia NMH prevzal finančný portál TotalMoney.sk, stal sa väčšinovým vlastníkom vydavateľstva s detskými titulmi Orbis In a od Petit Pressu prevzal maďarské tituly Új Szó a Vasárnap.

NMH podľa účtovnej závierky vykázal v roku 2016 obrat 28,2 milióna eur. Tržby z predaja výrobkov predstavovali 13 miliónov eur, tržby z predaja služieb (najmä inzercie) 15,2 milióna. Firma rok ukončila so stratou 4,3 milióna eur.

Penta popri NMH vlastní na slovenskom trhu 40-percentný podiel v Petit Presse (Sme), v mediálnom segmente podniká aj na českom trhu. V súčasnosti sa skupina skloňuje aj medzi záujemcami o kúpu televízie Markíza. Jej majiteľ CME ju ponúka v balíku spolu s ďalšími televíziami v regióne vrátane českej Novy.

Pozn.: Mediálne.sk je súčasťou vydavateľstva News and Media Holding.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy News and Media Holding, Penta

Diskusia (0 reakcií)