Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Obrovské ospravedlnenie sudcovi bolo protiústavné. Sme vyhralo

13.11.2015, 13:57 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Vydavateľstvo Petit Press uspelo so svojou sťažnosťou na ústavnom súde, na ktorý sa obrátilo v súvislosti s článkom o sudcovi Michalovi Trubanovi. Tomu v minulosti vyhovel krajský súd a nariadil denníku Sme zverejniť ospravedlnenie na titulnej strane.

  • Tlačiť
  • 0

Veľké ospravedlnenie publikovalo Sme ešte v apríli 2013, dovedna ho denník publikoval trikrát. Viazalo sa k článku „Šéfoval súdu, strieľal zadarmo“, ktorý denník zverejnil v roku 2009. Vydavateľstvo konalo na základe rozsudku krajského súdu.

Ten aktuálne ústavný súd zrušil a vec mu vrátil na ďalšie konanie. Súd konštatoval, že Petit Pressu bolo uprené základné právo na slobodu prejavu, zakotvené v ústave.

V rozhodnutí sa tiež uvádza, že vydavateľstvu bolo priznané finančné zadosťučinenie, ktoré musí krajský súd vyplatiť do dvoch mesiacov od právoplatnosti nálezu. Uhradí aj trovy konania na účet právnych zástupcov. O aké sumy ide, zatiaľ nie je známe - rozhodnutie nebolo stranám ešte doručené. 

V textoch o sudcovi M. Trubanovi noviny napísali, že sudca lovil v poľovnom revíri zadarmo, zakázal o sebe písať a na otázky o poľovačkách odmietol odpovedať. Texty sa venovali prípadu z roku 2008, keď sudca v revíri regionálneho politika Milana Kepeňu skolil niekoľko zvierat, no nezaplatil za ne.

M. Truban sa v žalobe na vydavateľstvo bránil tým, že zvieratá nedostal ako dar, ale reciprocitu - miestnemu poľovníckemu združeniu, kde bol členom politik Kepeňa, venoval lov bažantov z chovu svojho otca.

Na margo „zákazu písania“, ktoré mal adresovať Sme, vtedy uvádzal, že iba nedal súhlas na zverejnenie informácií o sebe z dôvodu bezpečnostných opatrení týkajúcich sa jeho osoby.

Podľa pôvodného posúdenia krajského súdu denník tým, že nepravdivo informoval o M. Trubanovi, zasiahol neoprávnene do jeho cti, ľudskej dôstojnosti, dobrého mena, povesti aj súkromia, kvôli čomu musel publikovať spomínané ospravedlnenie.

Články mohli podľa súdu M. Trubana ohroziť, pretože sa z nich dalo zistiť, kde sa sudca pohybuje vo voľnom teréne. Za článok chcel M. Truban okrem ospravedlnenia aj odškodné 150-tisíc eur. O ňom sa rozhodovalo v samostatnom konaní, v rámci ktorého okresný súd v Banskej Bystrici priznal sudcovi 90-tisíc eur.

Ako pre Mediálne.sk doplnil generálny riaditeľ Petit Pressu Alexej Fulmek, M. Truban požaduje celých 150-tisíc a bolo podané odvolanie. Peniaze zatiaľ vyplatené neboli. 

ospravedlnenie sme michal truban sudca

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Petit Press, Sme

Diskusia (0 reakcií)