Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nový Čas má dnes sedemnásť rokov

01.08.2008, 19:32 | Lukáš Kočišek | Rôzni autori

Historické korene jeho predchodcu siahajú až do Slovenského národného povstania, počas ktorého bol založený denník Čas. Vo vnútri úplne prvá titulná stránka.

  • Tlačiť
  • 8

novy_cas_logo.gif

Bulvárny denník Nový Čas vydavateľstva Ringier Slovakia dnes vstupuje do osemnásteho roku svojho porevolučného vychádzania.

Historické korene jeho predchodcu siahajú až do Slovenského národného povstania, počas ktorého bol založený denník Čas. Ten sa stal v rokoch 1945 až 1948 ústredným tlačovým orgánom Demokratickej strany a mal vtedy medzi denníkmi aj najvyšší jednorazový náklad dosahujúci 80 až 100 tisíc výtlačkov.

Po februárovom prevrate v roku 1948 Demokratickú stranu zlikvidovali a nahradiť ju mala formálne Strana slovenskej obrody. Tá namiesto Času vydávala denník Ľud, ktorý vychádzal v skromnom náklade od roku 1948 až po začiatok roku 1990.

novy_cas_titulka_prve_cislo.jpg


Titulná strana prvého vydania denníka Nový Čas z 1. augusta 1991.

Obnovená Demokratická strana začala namiesto denníka Ľud od 24. februára 1990 opäť vydávať svoj Čas, ktorý sa však nedokázal na tlačovom trhu presadiť. Následne ho odkúpili rakúski vydavatelia, ktorí od 1. augusta 1991 začali vo vydavateľstve Čas vydávať denník Nový Čas. Tak vznikli u nás dovtedy nebývalé noviny s bulvárnymi prvkami, komerčný denník ľudového typu.

Od augusta 1992 prevzalo Nový Čas významné nemecké vydavateľstvo Grüner und Jahr, ktoré je súčasťou nemeckého tlačového koncernu Bertelsmann. V rokoch 1995 až 2004 sa jeho produkčný dom na Slovensku volal Vydavateľstvo časopisov a novín.

Od 1. januára 2004 dostalo nového majiteľa a jeho fúzia s vydavateľstvom Euroskop – Ringier znamenala od septembra 2004 vytvorenie jednotného vydavateľstva Ringier Slovakia. To je dnes z hľadiska počtu predaných výtlačkov a objemu inzercie najväčším vydavateľstvom novín a časopisov na Slovensku. Vlastní ho švajčiarsky vydavateľský koncern Ringier.

Nový Čas má podtitul nezávislý denník. Čoskoro po vzniku zaznamenal výrazný čitateľský úspech, dlhodobo je najpredávanejším slovenským denníkom. Od septembra 1997 vychádza s pravidelným sobotným programovým supplementom. Od roku 2002 sa Nový Čas rozhodol pre koncepciu minimálneho spravodajstva s dôrazom na spoločenský bulvár. Zaviedol ju nový šéfredaktor povolaný zo sesterského českého Blesku Vladimír Mužík.

Od januára 2004 dostal denník nové usporiadanie rubrík. Predovšetkým športová sekcia už nie je na posledných stránkach denníka. V októbri 2005 vstúpil na trh týždenník Nový Čas Nedeľa, ktorý je kombináciu víkendového magazínového čítania a aktuálneho spravodajstva. Súčasným šéfredaktorom novín je Ján Bednarič, ktorý Vladimíra Mužíka nahradil od augusta 2006. Mužík sa vrátil na rovnakú pozíciu do českého Blesku.

Silnú značku Nový Čas začal Ringier využívať aj pri ďalších svojich tituloch, ženskom týždenníku Nový Čas pre ženy, bulvárnom týždenníku Nový Čas Ľudia a mesačníkoch Nový Čas Krížovky a Nový Čas Bývanie.

  • Tlačiť
  • 8