Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Northcliffe predal Perex. Kúpila ho J&T pre svojho klienta

01.03.2010 | Radoslav Augustín | © 2010 News and Media Holding

Majiteľom najstaršieho denníka na trhu už nie je medzinárodná mediálna skupina, ale česká firma bez minulosti.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 8

perex_logo.gif

Po takmer štyroch rokoch už majiteľom vydavateľských skupín Perex a Avízo nie je medzinárodná mediálna skupina Northliffe International, resp. jej nástupca A&N International Media. Skupina J&T dnes popoludní v tlačovej správe oznámila, že aranžovala akvizíciu vydavateľstiev denníkov Pravda či Avízo pre jej klienta, spoločnosť Florena.

Devízou denníka Pravda je podľa J&T fakt, že je najstarší a ako jeden z mála prežil čistenie trhu v deväťdesiatych rokoch. "Keď sme zaregistrovali záujem britských majiteľov predať Pravdu a Avízo, identifikovali sme to ako zaujímavú investičnú príležitosť. V médiách vidíme veľký potenciál," cituje tlačová správa Ivana Jakaboviča, jedného zo zakladateľov skupiny J&T. Spoločnosť atraktivitou médií argumentuje podobne, ako pri prevzatí TV Joj.

Na Slovensku platí zákaz krížového vlastníctva médií, J&T tak prizvukuje, že s jej Mac TV - licencovanou spoločnosťou TV Joj - nemá "žiadna zo zainteresovaných spoločností" prepojenie. Nový majiteľ celoštátneho denníka Florena je registrovaný v Česku, firma vznikla minulý rok v apríli. Internet o nej nič nevie. Jediným akcionárom je spoločnosť Insfin, registrovaná na adresu totožnú s J&T. Mená ďalších troch členiek orgánov spoločnosti Florena, žien žijúcich v Česku, Google ukáže len raz: v zozname darcov nadácie J&T.

ČTK podotýka, že predsedníčkou predstavenstva tejto spoločnosti je Lýdia Hrivnáková. "Podľa skorších informácií ju zamestnáva J&T," píše agentúra a dopĺňa, že médiá pred časom upozornili, že bola prepojená aj na jednu z firiem, ktoré získali lukratívnu zákazku na elektronický výber mýta. 

Perex len pred niekoľkými týždňami zmenil vedenie. Ota Lanca, ktorý odišiel "pre rozdielne názory o smerovaní vydavateľstva" vystriedal predtým finančný riaditeľ Miroslav Nemček. Pár dní na to sa menil predseda predstavenstva - stal sa ním István Szammer bytom v Maďarsku, kde má stredoeurópsku základňu britský majiteľ denníka.

Agentúra ČTK podotýka, že Pravda patrí k ostrým kritikom súčasnej vlády, premiér Robert Fico (Smer-SD) jej redaktorom nechce odpovedať na otázky.

Spoločnosť v tlačovej správe nespomína, či sa transakcia týka aj spoločnosti Profesia.sk, ktorá je jedinou čisto internetovou aktivitou mediálneho trojlístka, ktorý v roku 2006 postupne kúpila britská Northcliffe International. Dalibor Jakuš z Profesie je momentálne členom predstavenstva aj v Avíze, aj v Perexe.

Britská spoločnosť prevzala najprv v roku 2004 najprv Avízo s rovnomenným denníkom, v roku 2006 Perex s denníkom Pravda. Slovenský denník sa tak stal sestrou aj tradičného britského bulváru Daily Mail. Pravda z tohto denníka sporadicky preberala texty. Viac o prevzatí z roku 2006.

Avízo nie je v oficiálnom audite predajnosti tlače, Pravda sa mala už aj lepšie. V poslednom zverejnenom audite z decembre predávala v priemere cez 50-tisíc kusov denne, znamenalo to medziročný prepad o 12 %. Ešte v roku 2008 prekračovala 70-tisíc predaných kusov. Viac o poslednej vlne auditu predajnosti MML.

Mediálne.sk zisťuje ďalšie informácie a stanoviská. V prípade ich získania bude správu aktualizovať.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 8

Tagy Pravda má nového majiteľa