Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Magazín Gala prichádza na Slovensko. Viesť ho bude bývalý šéf kontrarozviedky Peter Tóth

27.10.2010, 12:50 | Lukáš Kočišek | © 2010 News and Media Holding

Prvé číslo vyjde v novembri. Medzinárodnú licenciu neprináša na trh žiadne z veľkých vydavateľstiev, ale nováčik. Prečítajte si podrobnosti a pozrite si prvú obálku.

  • Tlačiť
  • 2

gala_logo

Na slovenský trh pribudne po OK! ďalší prémiový licencovaný magazín o celebritách a životnom stýle. Začiatkom novembra vyjde prvé číslo slovenskej mutácie čaopisu Gala. Pre Mediálne.sk to potvrdil držiteľ licencie Dušan Polakovič.

"Naozaj ide hlavne o adaptáciu originálneho Gala vydávaného v Nemecku a vo Francúzsku s identickým obsahom zameraným na svetové celebrity, módu, beauty a životný stýl. Licencia nám poskytuje práva na uverejnenenie všetkého, čo vychádza vo francúzskom a nemeckom Gala. Naším zámerom je priniesť z nich to najlepšie," vysvetlil Polakovič.

gala_obalka_slovenska_mensia

Gala bude na Slovensku vydávať firma Media Publishing, ktorá bola do obchodného registra zapísaná 15. januára 2010. Riaditeľkou vydavateľstva je Martina Gogová. Samotný magazín povedie z pozície šéfredaktora Peter Tóth, redakčný tím má byť medzinárodný - zložený zo slovenských a nemeckých redaktorov.

Tóth bol kedysi komentátor denníka Sme. Vtedajší šéfredaktor Martin M. Šimečka ho v roku 2002 prepustil pre podozrenie, že ako novinár pracoval zároveň pre SIS. "Mali sme pocit, že jeho kontakty na SIS sú viac než len novinárske,“ povedal o rok neskôr šéfredaktor Sme Šimečka. Po odchode zo Sme Tóth pracoval aj pre Národnú obrodu, neskôr oficiálne vystupoval ako šéf kontrarozviedky SIS.

Primárnou cieľovou skupinou Gala sú ženy staršie ako 20 rokov. Na Slovensku bude vychádzať ako mesačník v rozsahu 116 strán za predajnú cenu 2,10 eura. "Tabuľková cena za jednu inzertnú stranu je 3 600 eur, ale hlavne na začiatku je to vždy o dohode s klientmi," hovorí Polakovič.

Nový titul vstúpi do distribúcie s tlačeným nákladom 15-tisíc kusov. "Odhadovaný predaj je na začiatku do 10-tisíc výtlačkov," povedal Polakovič. Vydavateľstvo tento týždeň vstúpilo do auditu nákladov a predajnosti tlače ABC SR.

Majiteľ licencie na Gala Dušan Polakovič bol do polovice júla 2010 konateľom konkurenčného vydavateľstva Mediavision, ktoré vydáva magazíny OK! a Playboy. Práve OK! je pre Gala v rámci segmentu najväčším konkurentom. Jeho predajná cena je vyššia o 40 centov a zameriava sa aj na domáce celebrity. Ako súboj dopadne, si Polakovič netrúfa odhadnúť. "To je dobrá otázka, na ktorú si budú odpovedať samotní čitatelia až reálnym porovnaním obidvoch titulov. Gala nepovažujem za produkt podobný magazínu OK!," zhodnotil. 

Media Publishing chystá pre Gala aj marketingovú podporu. "Od štandardných nadliniek až po rôzne BTL aktivity. Začali sme distribúciou zahraničných časopisov a rozmiestňovaním atraktívnych displejov," uzavrel Polakovič (ukážky v galérii pod textom)

Licenciu na Gala vlastní najväčší európsky vydavateľský koncern Gruner + Jahr so sídlom v nemeckom Hamburgu. Titul začal vychádzať v roku 1993 vo Francúzsku, o rok neskôr vznikla ďalšia silná mutácia v Nemecku a postupne pribudli aj ďalšie v Poľsku (2001), Rusku (2004), Chorvátsku (2007), Litve (2009), Sýrii (2009), Libanone (2009) a naposledy v Kuvajte (2010).    

  • Tlačiť
  • 2