Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mafra kupuje vydavateľstvo Bauer Media, získa Eurotelevíziu a ďalšie tituly

09.10.2018, 14:47 | reb | pol | © 2018 News and Media Holding

Vydavateľstvo Mafra, ktoré patrí do koncernu Agrofert, prevezme na Slovensku a v Česku aktivity nemeckého vydavateľstva Bauer Media. Časopisy ako Eurotelevízia, Rytmus života či Chvíľka pre teba tak zmenia vydavateľa.

  • Tlačiť
  • 0

Transakciu musia ešte schváliť protimonopolné úrady. Cena obchodu nebola zverejnená.

Mafra, ktorá vydáva na Slovensku Hospodárske noviny či časopisy Evita, Téma, Čarovné Slovensko a tituly pre B2B segment ako Stratégie, Diabetik, Run a Zdravotnícke noviny, posilní svoju pozíciu.

Bauer Media na Slovensku vydáva ženské, spoločenské a programové tituly, sú medzi nimi Eurotelevízia (trojka medzi týždenníkmi), najpredávanejší dvojtýždenník TV Max, Rytmus života, Chvíľka pre teba, Tele magazín pre ženy, Čas na lásku, Balans, Happy, Lenna, Naša záhrada, Napísané životom a ďalšie časopisy. 

V Česku je Bauer Media (Rytmus života, Pestrý svět, Čas pro hvězdy, Retro, Chvilka pro tebe, Můj svět, Claudia, Tina, Žena a život, Týdeník Televize, TV Revue, Napsáno životem, Čas na lásku, Pestré osudy, Chvilka v kuchyni, Tina Bydlíme a ďalšie tituly) takisto silným hráčom. Trhový podiel vydavateľstva predstavuje spoločne s titulmi Bauer Media Praha (Cosmopolitan, Harper's Bazaar, Esquire, Dolce Vita, Top Gear a ďalšie motoristické tituly) 19 percent, uvádza web MediaGuru.cz

Mafra, vydavateľ denníkov Mladá fronta Dnes a Lidové noviny, má v Česku momentálne trhový podiel necelých deväť percent, z časopisov vydáva Tému či bezplatný týždenník 5plus2. Kúpou časopisov Bauer Medie sa jej kumulovaný podiel zvyšuje a bude atakovať alebo aj prevyšovať existujúce jednotku Czech News Center (podiel 22 percent). Na Slovensku je lídrom printového trhu News and Media Holding (NMH, patrí pod neho aj Mediálne.sk, pozn.). 

Expresu sa obchod netýka 

Na slovenský trh vstúpila Bauer Media v roku 2007, keď od Ringieru kúpila trojicu programových časopisov – Eurotelevízia, Telemagazín a TV Max. Svoje časopisové portfólio vydavateľstvo postupne rozširovalo.

Neprehliadnite

Nemecký mediálny dom svoju pozíciu na Slovensku posilnil v roku 2013, keď Bauer uzavrel kúpu najpočúvanejšieho Rádia Expres. Obchod sa uskutočnil, hoci slovenská legislatíva zakazuje krížové prepojenie medzi vydavateľom celoštátnej tlače a rozhlasovým či televíznym vysielateľom – zákaz sa dá obísť cez formálne odlišných vlastníkov.

Expres potvrdil, že 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Bauer Media, Mafra

Diskusia (0 reakcií)