Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Křetínský o nákupe médií: Robím to z občianskej povinnosti

23.04.2018, 17:20 | ČTK

Investície do médií považuje český miliardár Daniel Křetínský za svoju občiansku povinnosť vzhľadom na ťažkosti, ktorým tradičné médiá v súčasnosti čelia. Podnikateľ to povedal v rozhovore s francúzskym denníkom Le Figaro v súvislosti s plánovaným rozšírením svojho portfólia o akvizície vo Francúzsku, kde chce pomáhať s ich rozvojom a umožniť im v pokoji hľadieť do budúcnosti.

  • Tlačiť
  • 0

„Bolo to pre mňa občianske rozhodnutie,“ povedal v interview D. Křetínský, ktorý vstúpil do mediálneho biznisu spolukúpou niekdajšieho vydavateľstvo Ringier ČR, ktoré sa premenovalo na Czech News Center.

„Vlna populizmu a nacionalizmu v Európe je čiastočne výsledok ekonomického oslabenia tradičných médií,“ upozornil D. Křetínský, podľa ktorého tlač tiež čelí konkurencii zo strany veľkých internetových obrov Google, Apple, Facebook a Amazon, známych pod skratkou Gafa. Navyše práve na webe kvitne klamlivý obsah od problematických zdrojov, ktoré nahlodávajú dôveru bežných ľudí v informácie.

„Mám významný osobný majetok a chcel som investovať do českej tlače, aby som jej zaistil vzhľadom na tieto výzvy budúcnosť. Objavil som v nej vzrušujúce odvetvie,“ povedal D. Křetínský.

Na otázku, prečo chce investovať vo Francúzsku, kde je trh s časopismi „komplikovaný“, odpovedal: „Mám dostatočne komfortné ekonomické postavenie, aby som si mohol dovoliť vyberať, bez toho aby som bol motivovaný lákavým ziskom“.

Poukázal na „silné emočné väzby k Francúzsku“, kde študoval na dijonskom lýceu, a na snahu získať medzinárodný ohlas pre svoju mediálnu skupinu Czech Media Invest (CMI). Navyše podľa neho môže byť zdieľanie skúseností prínosom pre české noviny.

Pokiaľ ide o výber titulov, časopis Marianne si vybral z občianskeho presvedčenia, hoci nie je Francúzom. K subjektom spoločnosti Lagardère povedal, že verí v nájdenie solídneho obchodného modelu. Najmä časopisu Elle chce umožniť, aby bol viac digitalizovaný.

„Mám veľkú úctu k týmto časopisom a k práci ich tímov. Nie je v našom záujme poškodiť tieto značky. S týmto dedičstvom sa bude zaobchádzať s opatrnosťou a rešpektom,“ povedal tiež D. Křetínský, aby podľa Le Figaro zažehnal obavy zamestnancov médií z nového majiteľa.

Neprehliadnite

„Sme tu, aby sme pomohli rozvíjať tieto tituly a umožniť im hľadieť pokojne do budúcnosti,“ dodal český podnikateľ, ktorý chce do týchto časopisov ďalej investovať a v Marianne dokonca možno posilniť redakciu.

V médiách spoločnosti Lagardère sa o zamestnaneckých miestach veľa diskutuje. V predávaných spoločnostiach je 700 zamestnancov, ktorých znepokojilo, že meno budúceho majiteľa sa objavilo v takzvaných panamských dokumentoch (Panama Papers), pretože údajne vlastnil firmu na Britských Panenských ostrovoch. Podnikateľ ku kauze uviedol, že v Karibiku má iba legálne loď.

D. Křetínský tiež dodal, že zatiaľ o ďalších akvizíciách vo Francúzsku neuvažuje, do budúcnosti ale nič nevylučuje, ani vo Francúzsku, ani inde v Európe. Ale jeho prioritou je vraj teraz Francúzsko.

CMI má záujem o prevzatie 91-percentného podielu v spoločensko-politickom týždenníka Marianne. Očakáva sa, že transakcia by mohla byť podpísaná v najbližších týždňoch. Firma rokuje s majoritným vlastníkom, ktorým je generálny riaditeľ časopisu Yves de Chaisemartin. Ten by mal po dohode vo svojej funkcii zostať.

Spoločnosť CMI rokuje tiež so skupinou Lagardère Group o kúpe francúzskych časopisov, vrátane Elle a s ňou spojených produktov. Okrem Elle sa obchod s Lagardère Group má týkať francúzskych časopisov Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris a Public.

CMI v týchto dňoch tiež oznámila, že od skupiny Lagardère kupuje za 73 miliónov rozhlasové stanice v Česku, Poľsku, na slovenskom a v Rumunsku. K tým patrí aj slovenská Europa 2.

CMI prostredníctvom svojich dcérskych spoločnosti Czech News Center a CN Invest doteraz pôsobila najmä v oblasti tlače. Vydáva štyri denníky, medzi nimi Blesk, Šport a Aha !, desiatky časopisov, napríklad týždenník Reflex alebo Svet motorov, a tiež webové tituly. Spoločnosť tiež vlastní dve tlačiarne a je lídrom vo vydávaní kníh a distribúcie tlače.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Czech News Center, Daniel Křetínský

Diskusia (0 reakcií)