Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Fulmek: Výpadky predaja a inzercie budú drastické, pôjde o milióny

20.03.2020, 14:35 | Ronald Ižip | © 2020 News and Media Holding

„Každý chce prežiť a chrániť čo najviac cashu, aby mal na výplaty,“ hovorí Alexej Fulmek, šéf Asociácie tlačných a digitálnych médií a generálny riaditeľ Petit Pressu o príchode krízy, ktorý zasiahla aj mediálny trh.

  • Tlačiť
  • 4

Tagy

médiá

Asociácia očakáva výpadok tržieb z reklám na úrovni 50 percent v najbližších mesiacoch a v tom najhoršom možnom scenári až o 70 percent. Podobný vývoj bude platiť aj pre stánkový predaj.

„Výpadky predaja a inzercie budú drastické, pôjde o milióny, ak nie desiatky miliónov eur,“ hovorí A. Fulmek. Vydavateľstvá budú musieť podľa neho šetriť náklady ako po roku 2009, alebo dostanú nejakú podporu, spolu s ostatnými postihnutými segmentmi.

 „Akcionári budú musieť podporiť svoje firmy, ak chcú, aby sa udržali,“ načrtol A. Fulmek. V ohrození bude okrem mediálnych domov aj stánková a distribučná sieť.

Neprehliadnite

Asociácia pripravuje list pre novú ministerku kultúry Natáliu Milanovú, v ktorom zhrnie problémy, ktoré médiá trápia. Jedným z dôležitých bodov je snaha o zníženie DPH na 10 percent pre magazíny aj digitálne predplatné. DPH na úrovni 20 percent je tu jedna z najvyšších v Európe. Vlani prešla novela, ktorá 10-percentnú daň zaviedla iba pre denníkoch. 

„Každý chápe, že štandardné médiá overujú informácie,“ pokračuje A. Fulmek v reakcií na rastúci vplyvu alternatívnych webov a šírenia hoaxov po sociálnych sieťach.

  • Tlačiť
  • 4

Tagy médiá