Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Financial Times upozorní redaktorov, ak budú citovať málo žien

26.11.2018, 11:33 | reb | © 2018 News and Media Holding

Britský denník The Financial Times sa rozhodol bojovať za rovnosť rodov vo svojich článkoch. Postarať sa o to má program, ktorý redaktorov a editorov automaticky upozorní, ak budú vo svojich príspevkoch citovať málo ženských odborníčok.

  • Tlačiť
  • 1

Podľa výskumu denníka bolo donedávna v jeho článkoch iba 21 percent odborníčok. Zistili to vďaka automatickej analýze textov, ktorá skúma zámená a krstné mená a tak rozozná, či redaktor cituje muža alebo ženu.

Odborný denník pokrýva najmä dianie v oblastiach, kde dominujú muži. Týmto krokom chce zatraktívniť svoj obsah aj ženskému publiku. Redaktori boli oboznámení, že ak v ich článkoch nebude dostatok vyjadrení od žien, systém ich na tento fakt upozorní.

V denníku vyskúšali aj iný expertiment. K článkom pridali fotografie žien. Zistili, že ženské čitateľky kliknú na článok s fotografiou ženy častejšie ako muži na záber muža, píše The Guardian.

„Redakcie, ktoré citujú viac žien, majú k článkom pripojených aj viac fotografií žien. A práve takéto texty majú viac čitateliek,“ uviedla editorka Financial Times Roula Khalafová v internom e-maile, ktorý rozoslala svojim kolegom.

Neprehliadnite

Napísala tiež, že odborníčky sa častejšie objavovali v článkoch o britskej štátnej zdravotnej službe National Health Service, o migrácii v Spojených štátoch či technologických reguláciách v Európskej únii. Zato menej ich redaktori oslovovali, keď písali o americkom obchode, ropnom priemysle ši bankovom sektore.

R. Khalafová dodala, že sa v denníku podarilo zvýšiť podiel ženských komentátoriek. Ten narástol v období medzi marcom a augustom tohto roka z 20 na 30 percent.

Názorové oddelenie Financial Times pozorne sleduje nielen pohlavie prispievateľov, ale tiež ich etnickú príslušnosť a miesto, odkiaľ pochádzajú. Chce tým priniesť nielen viac názorov žien, ale aj príslušníkov menšín v západných krajinách a lokálnych prispievateľov.

Financial Times nie je prvé médium, ktoré sa snaží dosiahnuť rovnosť rodov medzi oslovenými odborníkmi. Novinár Ed Yong z amerického magazínu Atlantic napísal rozsiahly komentár o tom, ako sa dva roky snažil vyrovnať podiel oboch pohlaví v citáciách svojich článkov o vede. Prvýkrát sa mu to podarilo po štyroch mesiacoch od momentu, ako začal.

Niektoré zahraničné spoločnosti dokonca vytvorili zoznamy svojich ženských odborníčok, ktoré môžu novinári v prípade potreby kontaktovať.

Rovnosť pohlaví v biznise sa napríklad v Kalifornii rozhodli riešiť rovno zmenou legislatívy. Guvernér Gerry Brown totiž prijal zákon, ktorým nariaďuje firmám obchodujúcim na burze mať vo svojich správnych radách minimálne jednu ženu. Do roku 2021 narastie podiel žien v radách na minimálne 40 percent.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Financial Times