Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Domino fórum končí, nahradí ho obnovený Domino efekt viac podobný časopisu

14.02.2007, 14:47 | Lukáš Kočišek | Radoslav Augustín | © 2007 News and Media Holding

Kontinuita a zloženie redakcie by mali byť podľa nakladateľa zachované.

  • Tlačiť
  • 0

domino_bilbord.jpg


Relaunch titulu podporila aj billboardová kampaň.

Šestnásťročný týždenník Domino fórum mení názov na Domino efekt, zmenou prejde aj formát. Podľa nepodpísaného úvodníka zverejneného v poslednom čísle Domino fóra majú noviny za sebou najhorší rok svojej existencie. Text ďalej hovorí, že po roku sa titul dostal do stavu, keď sa nateraz vyriešila jeho obchodná stratégia, jeho smerovanie a jeho financovanie. "Prišiel čas, keď si musíme priznať, že sme neakceptovali požiadavky trhu - inovačná perióda novín je totiž oveľa kratšia, než čas, počas ktorého ste dostávali Domino v nezmenenej forme," píše sa v úvodníku.

Novým vydavateľom novín bude nezisková organizácia Fons Domino, nakladateľom akciová spoločnosť Bratislava Media House. Okrem Františka Stana je v dozornej rade Roman Filistein. "Noviny by mali pokračovať v tradícii kritického periodika, nie však za každú cenu v zmysle negatívnej kritiky," povedal dnes pre Mediálne.sk Filistein. Kontinuita a zloženie redakcie by mali byť podľa neho ostať zachované.

Okrem zmeny názvu sa má zmeniť aj periodicita, titul chce byť týždenníkom vychádzajúcim vo štvrtok. Posilniť sa má aj distribúcia. Zmenou prejde aj formát, periodikum sa viac priblíži podobe časopisu. Zostáva naďalej v čiernobielom prevedení s použitím modrej farby. Prvé číslo v novej podobe v týchto dňoch tlačí tlačiareň Versus, na pulty sa dostane vo štvrtok 15. februára.

Nakladateľ Domino Efektu Bratislava Media House je aj nakladateľom dvojtýždenníka Istropolitan, ktorý vychádza ako bezplatné schránkové periodikum v Bratislave.

domino_forum_logo.gif


Pôvodné logo týždenníka Domino fórum.

Domino fórum vychádzalo posledné mesiace prechodne ako dvojtýždenník, malo nestabilné redakčné ako aj obsahové zloženie. Posledným šéfredaktorom Domino fóra bol Attila Lovász. Vydavateľom Domino fóra bolo vydavateľstvo Domino Press, formálne ho riadi Silvia Prepirová. Podľa aktuálneho výpisu z obchodného registra sú spoločníkmi vo firme Silvia Prepirová a Štefan Hríb, ktorý sa však už pred dvomi rokmi vyjadril, že s týždenníkom už nemá nič spoločné. Konateľmi sú Silvia Prepirová a Roman Kičko.

Posledné veľké zmeny zažil týždenník Domino fórum v apríli 2006. Po odchode šéfredaktora Róberta Kotiana bol vybudovaním novej redakcie poverený publicista Peter Schutz. Redakcia sa mala priblížiť k predchodcovi Domina fórum - Dominu efekt, na ktorý sa Domino fórum aktuálne opäť mení. Do redakcie sa vtedy vrátili aj niektorí pôvodní autori ako Milan Žitný, Martin Klein a Attila Lovász. Tí však spolu so Schutzom z redakcie odišli po niekoľkých týždňoch.

Domino fórum sa profiloval ako pravicový kritický týždenník. Jeho predchodcom bol politický týždenník Domino efekt, ktorý vychádzal v rokoch 1991 až 1996 v Košiciach, jeho šéfredaktorom bol Peter Schutz. Vo februári 1997 odkúpila ochrannú známku Domino spoločnosť VMV. Po pričlenení prílohy SME Fórum začal 2. októbra 1997 vychádzať samostatný týždenník Domino fórum. Obsahovo bol titul obohatený o ekonomiku a kultúru. Prvým šéfredaktorom bol Martin M. Šimečka, ktorého postupne vystriedali Štefan Hríb (ktorý neskôr s celou redakciou založil časopis .týždeň), František Šebej, Róbert Kotian, Peter Schutz a Attila Lovász. (lk, ra)

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)