Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Denníky v júni: Pod 50-tisíc boli hneď dva

14.08.2012, 16:04 | Tomáš Czwitkovics | © 2012 News and Media Holding

Pozrite si vývoj predajnosti denníkov za druhý kvartál aj prvý polrok 2012

  • Tlačiť
  • 0

Slovenské denníky v júni stagnovali alebo klesali. Medzimesačne si najviac pohoršili Plus jeden deň a Sme, pár desiatok kusov získali oproti máju Nový Čas a Hospodárske noviny.

Pri medziročnom porovnaní výsledkov za druhý kvartál štyri z piatich denníkov stratili na návštevnosti sedem a viac percent.

Za prvý polrok najviac klesol Nový Čas, konkurenčný Plus jeden deň bol ako jediný stabilný. Vyplýva to z posledných súhrnných výsledkov auditu predajnosti tlače ABC SR.

Najpredávanejší denník Nový Čas (Ringier Axel Springer) si v júni 2012 medzimesačne polepšil o tri stovky na priemernú predajnosť 124 134 výtlačkov, čo je mierne nad tohtoročným priemerom.

Titul mal spolu s Plus jedným dňom druhý najvyšší pokles predaja za druhý kvartál (-8,6 %) a s desiatimi percentami najvyšší pokles za prvý polrok.

Aj keď predajnosť medzimesačne klesla o päť stoviek, v júni skončila na druhej priečke medzi denníkmi s priemerom 50 670 kusov Pravda (Perex). 

Noviny mali v druhom kvartáli najnižší medziročný pokles predaja (o 2 percentá), za prvý polrok bol pokles o čosi vyšší – mínus 3,4 percenta.

Priemerná predajnosť denníkov za 2. kvartál 2012
Priemerný predaj Medziročná zmena (v %)
Nový Čas 124 385 -8,57
Pravda 51 053 -1,96
Plus jeden deň 50 706 -8,58
Sme 49 841 -6,52
Hospodárske noviny 15 347 -8,99
PRAMEŇ: ABC SR

Nasledujúce dva denníky skončili pod 50-tisícovou hranicou. V prípade Plus jedného dňa (Spoločnosť 7 Plus) to bolo druhýkrát v rámci histórie v ABC SR, zároveň išlo o najnižší auditovaný výsledok. Priemerný predaj klesol oproti máju o 4 400 výtlačkov na 49 105 kusov. Rast v predchádzajúcom mesiaci mohla ovplyvniť čitateľská súťaž so stieracou kartou.

Pokles za druhý kvartál patri s 8,6 percentami v segmente denníkov tiež k tým vyšším, za prvých šesť mesiacov bol predaj naopak stabilný – klesol iba o 0,6 percenta.

Aj denník Sme (Petit Press) zaznamenal po druhýkrát v rámci ABC výsledok pod 50-tisícovým priemerom. V júni výsledok dosiahol 48 445 predaných výtlačkov, čo bolo o 2 600 menej ako mesiac predtým.  Medziročný pokles za druhý štvrťrok bol 6,5 %, za prvý polrok 8,9 percenta. 

Hospodárske noviny (Ecopress) si v júni medzimesačne mierne, o necelú stovku, vylepšili priemerný predaj na 15 236 výtlačkov.

S takmer 9 percentami mal špecializovaný denník najvyšší pokles v druhom kvartáli, za celý prvý polrok predajnosť klesla o 6,5 percenta.

Priemerná predajnosť denníkov za 1. polrok 2012
Priemerný predaj Medziročná zmena (v %)
Nový Čas 122 709 -9,96
Plus jeden deň 54 247 -0,56
Pravda 51 208 -3,35
Sme 49 874 -8,86
Hospodárske noviny 15 863 -6,52
  • Tlačiť
  • 0

Tagy Audit predajnosti tlače ABC

Diskusia (0 reakcií)