Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Denník Pravda zmenil majiteľa, ide k vlastníkovi Parlamentných listov

05.03.2018, 12:47 | Martin Poláš | © 2018 News and Media Holding

Denník Pravda po rokoch mení majiteľa. Novým vydavateľom bude spoločnosť Our Media SR, ktorej vlastníkom je česká Our Media. Tá patrí podnikateľovi a senátorovi Ivovi Valentovi a mediálnemu podnikateľovi Michalovi Voráčkovi.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Perex, Pravda

Pravda o vlastnom predaji informuje na svojom webe. Akciovku Perex, ktorá je vydavateľom denníka, prevzala spoločnosť Our Media SR. Strany neinformovali o cenových podmienkach obchodu.

Our Media u nás pôsobí ako vydavateľ webu ParlamentnéListy.sk. Rovnomenný web prevádzkuje na českom trhu. V minulosti stránku Parlamentných listov zaradila iniciatíva Konšpirátori.sk na zoznam „konšpiračných“ webov. Médium sa preto chcelo súdiť, napokon dosiahlo vyradenie zo zoznamu.

Českému vlastníkovi patrí niekoľko regionálnych televízií v Česku ako Praha TV, TV Brno 1, televízia TVS. Vlani na jeseň majetkovo vstúpila aj do celoplošnej stanice Regionální televize, kde jej patrí 30-percentný podiel. Spoločnosť má v portfóliu aj web PrvniZpravy.cz.

Our Mediu pôvodne zakladal M. Voráček, ktorému momentálne vo firme patrí 30-percentný podiel. Podnikateľ a senátor Ivo Valenta majetkovo do firmy vstúpil neskôr a získal v nej 70-percentný podiel. I. Valenta vlastní hazardnú skupinu Synot.

„Sme radi, že sme sa dohodli na kúpe Perex, a. s. Na slovenskom trhu vidíme potenciál na rozvoj našich aktivít. Pravda je silná značka a máme zaujímavé projekty a plány,“ uviedol M. Voráček, ktorý je predsedom predstavenstva Our Media SR.

Neprehliadnite

Podpredsedom predstavenstva vo vydavateľstve je Jan Svoboda, ktorý zastrešuje aktivity I. Valentu v oblasti médií a cestovného ruchu na Slovensku.

Aktualizované 6. marca: I. Valentu ako väčšinového vlastníka Our Media oslovilo Mediálne.sk s otázkami ku kúpe slovenského vydavateľstva, cez hovorkyňu ale odkázal, že sa momentálne vyjadrovať nebude. „Pán Ivo Valenta víta rozhodnutie spoločnosti Our Media posilniť pôsobenie na slovenskom trhu. Bližšie sa však nebude k danej téme aj s ohľadom na dlhodobejší pobyt v zahraničí momentálne vyjadrovať.“

Pôvodným vlastníkom Perexu bola akciovka Florena, sídliaca v Česku. Ako jediný vlastník média vystupoval oficiálne Karol Biermann, brat producenta Rudolfa Biermanna.

Biermannove podnikateľské aktivity spájali médiá so skupinou J&T. K. Biermann Pravdu získal v roku 2010. Perex kúpil od britskej mediálnej skupiny Northcliffe International Ltd., ktorá patrila pod koncern DMGT vydávajúci známy britský bulvár Daily Mail. Transakciu financovala práve skupina J&T.

K. Biermann v roku 2016 kúpil aj dvojtýždenník Bratislavské noviny, v tom istom roku ho po pár mesiacoch predal akciovke Joj Media House, vlastníkovi televízie Joj, ktorý takisto patrí k biznisom okolu ľudí z J&T. 

Ivo ValentaZdroj: Milan David

O reálnom vlastníkovi Pravdy sa dlhodobo viedli dohady. Podľa niektorých zdrojov za denníkom finančne stáli oligarchovia, ktorí majú blízko k strane Smer-SD na čele s Jozefom Brhelom, Miroslavom Výbohom či Jurajom Širokým. S J. Širokým rokoval v minulosti o možnej kúpe Pravdy podľa vlastných slov niekdajší spolumajiteľ vydavateľstva Spoločnosť 7 Plus Milan Šimák. Písal o tom vo svojej knihe, ktorá vyšla v roku 2016.

V roku 2011 sa objavili informácie, že v Pravde má mať strana Smer-SD kontaktnú osobu. Podpredseda Smeru Robert Kaliňák mal dohadzovať novinárke Vande Vavrovej tému. Z kontroverzného odpočúvania redakcie ľuďmi od bývalého ministra obrany Ľubomíra Galka (SaS) vyplývalo, že ju oslovoval ako Vandi či Bejby a zadával jej úlohy. 

O Pravdu sa podľa dostupných informácií zaujímala v predošlých mesiacoch skupina Penta, ktorá začala podnikať v slovenských médiách v roku 2014, keď prevzala Spoločnosť 7 Plus, Trend Holding aj menšinový podiel v Petit Presse. Pravdu napokon Penta nekúpila.

Vydavateľstvo Perex za roky 2011 – 2016 vykazovalo výhradne stratu. V roku 2016 pritom bola najvyššia – 1,32 milióna eur. Tržby firmy v tom istom roku dosiahli podľa webu Finstat.sk 7,26 milióna eur s klesajúcou tendenciou od roku 2013. Finančné výsledky za minulý rok zatiaľ nie sú známe.

Perex okrem tlačenej Pravdy prevádzkuje aj portály Pravda.sk, Varecha.sk, Birdz.sk, Avizo.sk a Moment.sk.

Printový denník vlani dosiahol priemerný predaj 36 277 výtlačkov, čo bol medziročný pokles o 7,1 percenta. Predaný náklad si Pravda meria samostatne, mimo auditu ABC SR, kde sú zapojené viaceré ďalšie celoplošné denníky.

Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou vydavateľstva News and Media Holding, ktoré patrí finančnej skupine Penta. 

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Perex, Pravda

Diskusia (0 reakcií)