Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Denník N priznáva za vlaňajšok polmiliónovú stratu

03.03.2016, 16:29 | Martin Poláš | © 2016 News and Media Holding

Vydavateľstvo N Press zverejnilo vo štvrtok v blogovom príspevku podrobnosti o svojom hospodárení v roku 2015, keď spoločnosť prvý raz celé ročné obdobie pôsobila na mediálnom trhu. Kým príjmy firmy boli na úrovni 1,2 milióna eur, výdavky dosiahli 1,7 milióna eur.

  • Tlačiť
  • 0

Vydavateľ Denníka N vlani dosiahol stratu v každom z kvartálov, podľa grafu na blogu sa postupne znižovala a v poslednom štvrťroku bola menej ako 100-tisíc eur. Celkovo je však na úrovni okolo 500-tisíc eur. „Vďaka rastu počtu predplatiteľov a inzercie sa naše hospodárske výsledky priebežne zlepšujú,“ píše N Press v infografike.

Vydavateľstvo v prehľade informuje podrobne aj o zdroji príjmov a rozdelení výdavkov. Najväčším zdrojom tržieb bolo pre N Press predplatné v online alebo novín, ktoré zabezpečilo 57,7 percenta príjmov. Nasledoval predaj novín v stánkoch (26,1 %), online inzercia (10,2 %), inzercia v novinách (5 %) a iné príjmy (1 %).

V súčasnosti eviduje Denník N 16-tisíc predplatiteľov. Priemerná návštevnosť webu dennikn.sk dosahuje za posledných 12 mesiacov v priemere 621-tisíc reálnych používateľov. Maximum zaznamenala stránka v januári tohto roka (742-tisíc RU).

Vývoj návštevnosti dennikn.sk za ostatných 12 mesiacov:

Z tlačeného denník vydal N Press v minulom roku dovedna 229 čísel. Priemerný predaj Denníka N bol podľa nedávneho vyjadrenia riaditeľa vydavateľstva Lukáša Filu 4 800 výtlačkov.

N Press zverejňuje na blogu aj informáciu o tom, ako minul prostriedky z predplatného. Upozorňuje pritom, že štruktúra nákladov je uvedená po zaplatení DPH a je krytá aj vkladom investorov.

Zhruba polovicu príjmov (50,5 %) použil N Press na mzdy autorov vrátane externých prispievateľov. Druhou najvyššou položkou bola distribúcia novín, na ktorú išlo 12,8 percenta príjmov. Nasledovali tlačiarenské náklady (11,9 %), platy obchodníkov, manažmentu a administratívy (5,9 %), výdavky na marketing a reklamu (4,7 %), platy programátorov (4,4 %), účtovníctvo, právne služby a iné náklady (2,7 %).

V nižších nákladových položkách ešte uvádza N Press prenájom priestorov pre redakciu (2,5 %), agentúrne spravodajstvo a fotobanky (1,6 %), softvérové licencie (1,2 %), nábytok, telefóny, internet a vybavenie kancelárií (1 %), služobné cesty a ďalšie personálne náklady (0,5 %), služobné auto a pohonné hmoty (0,3 %).

Vlastníkom vydavateľstva N Press je akciovka Denník N. Prostredníctvom nej vlani do mediálneho projektu vstúpili šiesti spolumajitelia slovenskej IT firmy Eset. Do média investovali 1,2 milióna eur. Podiely v akciovke majú Maroš Grund, Rudolf Hrubý, Richard Marko, Peter Paško, Miroslav Trnka a Anton Zajac, ktorý je aj členom predstavenstva.

V dozornej rade firmy majú dvoch zástupcov investori (M. Grund, R. Hrubý) a dvoch redakcia (Jana Čevelová, Juraj Javorský). Medzi kompetencie orgánu patrí aj voľba šéfredaktora, ktorým je Matúš Kostolný. Rada šéfredaktora volí trojštvrtinovou väčšinou, čo znamená, že minimálne jeden zástupca investorov z Esetu musí meno voleného šéfredaktora schváliť. Zároveň ale podľa ustanovení zmluvy môžu šéfredaktora navrhovať len zakladatelia firmy, zamestnanci či redakčná rada, nie investori.

Väčšina novinárov v Denníku N predtým pôsobila v Sme (Petit Press). Z vydavateľstva odišli po avizovanom vstupe finančnej skupiny Penta. Tá bola financujúcim partnerom spoločnosti NAMAV, dcérskej firmy agentúry SITA, ktorá v Petit Presse prevzala menšinový podiel. Transakcia podlieha posudzovaniu protimonopolného úradu. Penta predtým prevzala na Slovensku vydavateľstvá Spoločnosť 7 Plus, Centrum Holdings a Trend Holding. Firmy zlúčila v septembri minulého roka do spoločného mediálneho domu News and Media Holding (pod ktorý patrí aj Mediálne.sk).

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Denník N, Eset, N Press

Diskusia (0 reakcií)