Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Danko pomohol aj medializácii horaliek, medziročne stúpla o 500 percent

09.12.2016, 14:49 | Mediálne.sk

Ako sa médiá venujú Andrejovi Dankovi a témam, ktoré otvára, alebo sa k nim vyjadruje? Monitoring spoločnosti Newton Media ukazuje, že v dvojmesačnom období od septembra do októbra bolo v hlavných slovenských médiách o šéfovi parlamentu 542 príspevkov. Zviezli sa na tom aj horalky, ktoré zažili mediálnu explóziu.

  • Tlačiť
  • 0

Predseda parlamentu v jednom zo svojich vyjadrení na margo kultúry v národnej rade a prijímania rokovacieho poriadku povedal, že keď bude raz odovzdávať svoju funkciu nástupcovi, poslanci nebudú nosiť krátke trička, urážať sa ani si otvárať horalku.

Do médií sa tak názov tradičnej oblátky dostal až 164-krát, pričom až 70 percent príspevkov súviselo práve s témou rokovacieho poriadku národnej rady. Horalkám stúpla medializácia medziročne šesťnásobne.

Top 10 tém podľa charakteru komunikácieZdroj: Newton Media

Newton Media skúmala všetkých 542 zmonitorovaných príspevkov, ktorým prideľovala jednu alebo viacero tém. „Poradie a štruktúra najmedializovanejších tém charakterizuje A. Danka ako osobu, ktorá má rozhodovacie právomoci, komunikuje viacero tém, ktoré sú často monotematické,“ uvádza sa v analýze.

Medializácia ďalších témZdroj: Newton Media

V top desiatke sa nachádzajú aj problematické témy ako koaličné problémy, konflikt s poslankyňou Luciou Nicholsonovou či opozíciou. V prípade A. Danka sa okrem komentárov a konfliktov dostali do top desiatky tiež vlastné témy.

Predseda parlamentu bol iniciátorom alebo nositeľom témy v šiestich prípadoch. Dve témy, kde bol v komunikácii najaktívnejší, sa dostali na prvé dve miesta rebríčka. „Pri politikoch sa to nestáva často, na prvých miestach majú spravidla kauzy, na ktoré iba reagujú,“ komentuje Newton Media. Celkovo bolo zastúpených príspevkov v analýze, ktoré spadali do Dankovej agendy a témy ním boli aktívne komunikované, 50 percent.

Medializácia podľa kategórií konflikt/spolupráca

Medializácia podľa kategórií konflikt/spoluprácaZdroj: Newton Media

Príspevky o A. Dankovi rozdeľovala Newton media do ďalších kategórií – spolupráca (spájanie, výzva k spolupráci) a konflikt (útok, udržiavanie konfliktu, otváranie citlivej témy).

Medializácia horaliekZdroj: Newton Media

Konflikt bol podľa analýzy prítomný v 170 prípadoch, teda 31 percentách príspevkov, čo Newton označuje za primeraný podiel na najvyššieho ústavného politika.

„Až na konflikt s podpredsedníčkou NR SR L. Nicholsonovou (SaS) sa na prvých desiatich miestach objavili témy, ktoré striktne súvisia s jeho agendou. Čo môže naznačovať, že ide o žiadaný konflikt, ktorý politika odlišuje od iných a v médiách ho môže mať z komunikačného pohľadu pod kontrolou,“ píše sa tiež v analýze.

Metodika: Kvalitatívna analýza bola spracovaná ako ukážka reálnej analýzy osobností, čomu bolo podmienené krátke sledované obdobie (september, október 2016). Spoločnosť Newton Media klientom pri reálnych zadaniach odporúča spracovať minimálne 12-mesačné obdobie. Monitorované médiá: aktuality.sk, aktualne.sk, Denník N, Hospodárske noviny, Nový Čas, Plus Jeden deň, Pravda, Sme, Šport, Správy RTVS o 19:00 (Jednotka), Hlavné správy o 18:30 (Ta3), Noviny TV Joj o 19:30, Televízne noviny o 19:00 (Markíza).

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Andrej Danko, Newton Media

Diskusia (0 reakcií)