Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Český „brat“ Nového Času vychádza štvrťstoročie

13.04.2017, 15:25 | ČTK | Mediálne.sk

Český bulvárny denník Blesk je s viac ako jedným miliónom čitateľov suverénne najčítanejším denníkom v krajine. Vo štvrtok 13. apríla uplynulo 25 rokov od vydania prvého čísla.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Na rozdiel od ďalších nových titulov zo začiatku 90. rokov, ktoré prežili len niekoľko mesiacov, si Blesk našiel svojich čitateľov a pevné miesto na trhu. Náklad Blesku rýchlo dosiahol státisícových čísel a už v januári 1993 sa ho prvýkrát vytlačilo pol milióna.

Noviny, ktoré sa pri rozjazde mohli oprieť o pevné zázemie švajčiarskeho vydavateľského domu Ringier, priniesli českému čitateľovi farebné fotografie a chytľavé veľké titulky.

Titul s jednoduchým červenobielym logom pritom nebol prvým ponovembrovým bulvárnym denníkom, už o rok a štvrť skôr sa totiž objavil na stánkoch Expres.

Ringier nakoniec situáciu v Česku vyriešil tak, že v apríli 1996 Expres kúpil a už po týždni zastavil. Neuspelo ani niekoľko ďalších pokusov o vydávanie konkurenčného denníka. Dodnes vychádzajúci Aha!, ktorý prišiel na trh na jar 2006, skončil už v októbri 2007 v rukách Ringieru.

V súčasnosti Blesk vydáva spoločnosť Czech News Center. Medzi projektmi firmy sú aj virtuálny mobilný operátor - BLESKmobil, ďalej platobná karta Blesk Peňaženka a produkt Blesk Energia.

Spoločnosť je súčasťou koncernu Czech Media Invest, ktorý kontrolujú finančníci Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Tí vydavateľstvo kúpili koncom roka 2013 od nemecko-švajčiarskej spoločnosti Ringier Axel Springer AG.

Slovenským ekvivalentom Blesku je Nový Čas, ktorý je aj v súčasnosti v rukách Ringier Axel Springera. Denník si takisto udržiava pozíciu lídra novinového trhu. Vychádza ešte o niečo dlhšie ako Blesk – v auguste tohto roka to bude 26 rokov.

Čítanosť bulváru klesla v Česku za päť rokov o pätinu

Čítanosť bulvárnych denníkov klesla na českom trhu za posledných päť rokov o pätinu na zhruba 1,2 milióna čitateľov. Vzhľadom na pokles čítanosti všetkých novín sa podiel bulváru znížil len o necelý jeden percentuálny bod na 36 percent. Vyplýva to z údajov Únie vydavateľov za tretí a štvrtý štvrťrok minulého roka.

Spomínaný Blesk denne číta v priemere 955-tisíc ľudí. Je to o 386-tisíc čitateľov viac oproti druhej Mladej fronte Dnes. Bulvárny denník Aha! číta priemerne 223-tisíc ľudí.

Blesk je v súčasnosti zároveň najväčším príjemcom inzercie. Len vo februári sa jeho inzertné príjmy pohybovali okolo 138 miliónov českých korún v hrubých cenníkových cenách. Druhá Mladá fronta Dnes inkasovala 71 miliónov.

Podľa prieskumu STEM/MARK pre Úniu vydavateľov sú čitatelia bulvárnej dennej tlače výrazne konzervatívnejší, čo sa týka využívania elektronických čítacích zariadení, teda smart telefónov, tabletov alebo čítačiek. Pohybuje sa u nich okolo 41 až 42 percent.

Menší podiel je už len medzi čitateľmi Práva, naopak na špičke rebríčka je E15 so 74 percentami a Hospodářské noviny so 71 percentami čitateľov s elektornickými čítačkami.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Blesk, Czech News Center

Diskusia (0 reakcií)