Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Britský Daily Mail kúpil Pravdu

28.07.2006, 16:31 | Tomáš Czwitkovics | © 2006 News and Media Holding

Mienkotvorný denník Pravda mení majiteľa. Anglická spoločnosť Northcliffe International Ltd.

  • Tlačiť
  • 0

Mienkotvorný denník Pravda mení majiteľa. Anglická spoločnosť Northcliffe International Ltd. získala 99,94 % akcií vydavateľstva Perex, ktoré Pravdu vydáva. The Northcliffe International Ltd. je dcérskou spoločnosťou koncernu Daily Mail and General Trust (DMGT). Britský mediálny koncern s ročným obratom dve miliardy libier už na Slovensku vlani kúpil jobserver Profesia.sk a ešte v roku 2004 vstúpil do vydavateľstva inzertných novín Avízo.

Ako pre Mediálne.sk povedal obchodný riaditeľ vydavateľstva Perex Peter Mačinga, v redakcii denníka Pravda nedôjde v najbližšej dobe k žiadnym zmenám, zmeny v predstavenstve a dozornej rade by noví majitelia mali upresniť možno už budúci týždeň. Novým generálnym riaditeľom vydavateľa Pravdy sa stane šéf vydavateľstva Avízo a zástupca DMGT na Slovensku Oto Lanc.

Väčšinový podiel Perexu vlastnil podnikateľ a prezident Slovenského zväzu ľadového hokeja Juraj Široký, ktorý spolu s Viktorom Koženým figuroval vo viacerých firmách spájaných s vytunelovaním harvardských fondov.

Koncern Daily Mail and General Trust vydáva vo Veľkej Británii denník Daily Mail založený v roku 1896, Mail on Sunday či Euromoney.

Northcliffe International by akvizíciou denníka Pravda chcel ďalej posilniť svoje pozície na Slovensku. Skupina Daily Mail má najbližšie aktivity v Maďarsku, kde okrem iného vydáva tituly Budapest Sun a Magyar Bazar. Do skupiny patrí aj voľne rozdávaný denník Metro, ktorý z krajín V4 nevychádza už len na Slovensku.

Tlačová správa vydavateľstva Perex.

(tc)

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)