Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Boss nemeckého bulváru po 30 rokoch končí

30.12.2016, 12:26 | Martin Poláš | © 2016 News and Media Holding

Z nemeckého vydavateľstva Axel Springer odchádza známy mediálny manažér Kai Diekmann, ktorý vo firme pôsobí 30 rokov a z toho polovicu pracoval ako šéfredaktor najpredávanejších európskych novín – bulvárneho denníka Bild.

  • Tlačiť
  • 0

Z vydavateľstva odíde 52-ročný K. Diekmann podľa tlačovej správy na vlastnú žiadosť. Pôsobenie ukončí k 31. januáru 2017. O jeho prípadnom novom pôsobisku nie sú informácie.

„Po 30 rokoch sa mi Axel Springer opúšťa ťažko, ďakujem mu za všetko vo svojom profesionálnej kariére. Viem však, že naše tituly sú v tých najlepších rukách,“ poznamenal K. Diekmann.

Dlhoročný novinár viedol bulvárny denník takmer 16 rokov, zvládol s ním aj prechod do digitálnej éry. Noviny na webe zaviedli paywall, ktorý prináša vydavateľstvu dobré čísla.

„Ďakujeme predovšetkým Kaiovi za to, že z Bildu je dnes trendsetter digitálnej žurnalistiky a vysoko profitabilná značka,“ uviedol predseda predstavenstva vydavateľstva Mathias Döpfner.

K. Diekmann prišiel do spoločnosti Axel Springer ešte ako 16-ročný, študoval na novinárskej škole vydavateľstva. Následne pre firmu s malými prestávkami pracoval tri dekády.

Najprv bol parlamentným korešpondentom Bildu a nedeľníka Bild am Sonntag, neskôr sa stal zástupcom šéfredaktora bulvárneho denníka B.Z., šéfom politiky v Bilde a šéfredaktorom Welt am Sonntag.

V roku 2001 sa stal šéfredaktorom Bildu. Z funkcie odišiel na konci vlaňajška, keď po ňom vedenie redakcie prevzala Tanita Kochová. K. Diekmann sa stal vydavateľom celej skupiny Bild, mal teda na starosti šéfredaktorov viacerých titulov a zastrešoval produktovú stratégiu, ako aj rozvoj značiek.

Predaj Bildu podobne ako v prípade iných denníkov za uplynulé roky klesol, na konci tretieho kvartálu 2016 však stále dosahoval 1,96 milióna predávaných výtlačkov (vrátane berlínskeho denníka B.Z.). To z denníka robí najpredávanejšie európske noviny pred britským bulvárom The Sun (1,67 milióna predaných kusov denne).

Na koncepte nemeckého Bildu je postavený aj slovenský bulvár Nový Čas. Axel Springer na Slovensku podniká v joint-venture so švajčiarskym Ringierom.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Axel Springer

Diskusia (0 reakcií)