Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Až tretina mladých verí alternatívnym médiám, informácie si overujú málo

12.02.2019, 14:31 | Rebeka Kosečeková | © 2019 News and Media Holding

Mediálnou gramotnosťou mladých Slovákov sa bližšie zaoberala Rada mládeže Slovenska. Žiaci a študenti podľa jej prieskumu najčastejšie získavajú informácie z blogov či internetových portálov printových médií. Tým alternatívnym dôveruje viac ako tretina respondentov.

  • Tlačiť
  • 8

Prieskum realizovala pre Radu mládeže Slovenska agentúra Focus v októbri minulého roka. Vo forme online panelu sa ho zúčastnilo tisíc respondentov vo veku od 15 do 24 rokov.

Výsledky výskumu Mladí a médiá, ktorý sa bližšie venoval aj zdrojom informácií, ukazujú, že slovenskí žiaci a študenti ich čerpajú najmä z blogov, ktoré za svoj zdroj označilo 93 percent opýtaných. Druhou bola skupina online verzií tlačených médií (90 %), treťou príspevky na sociálnych sieťach (83 %).

Konzultujú s rodičmi a kamarátmi 

V porovnateľnom podiele získavajú mladí informácie aj z televíznych správ verejnoprávnej RTVS (80 %), profilov médií na sociálnych sieťach (78 %) a napokon 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 8

Tagy Rada mládeže Slovenska, výskum