Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Značka RTVS dostane onedlho novú identitu

22.07.2011, 15:00 | Radoslav Augustín | © 2011 News and Media Holding

Kreatíva Slovenskej televízie vzniká v ľudskom i technologickom provizóriu. Krátky rozhovor s šéfom zodpovedného centra Milanom Prekopom.

  • Tlačiť
  • 0

Výtvarník Milan Prekop riadi v top-manažmente Miloslavy Zemkovej centrum kreatívy Rozhlasu a televízie Slovenska. V pozícii je druhý mesiac. Mediálne.sk mu položilo otázky o stave kreatívnych tímov, technológií a plánoch so značkami Slovenskej televízie, Slovenského rozhlasu a Rozhlasu a televízie Slovenska.

Aký je súčasný stav zvukovej a obrazovej kreativity v STV a SRo?

Centrum kreatívy v televízii bolo dlhodobo nekoncepčné, vychádzalo z danej situácie, ktorú podmieňovali manažmenty a ich strategický rozvoj, ktorý v mnohých prípadoch mal selfpromo a samotnú kreatívu mimo svoj záujem. Práve preto musíme nastaviť nové technologické požiadavky a znovu naštartovať promovanie a vizuálnu koncepciu verejnoprávnej komunikácie. Rozhlasová kreatíva je v stave kontinuálnych zmien. Tie vychádzajú z nastavených kritérií z predchádzajúceho obdobia.

Aký je technický a personálny stav? Viete dodávať kreatívu internými silami?

Čo sa týka Slovenskej televízie, tak technológie boli zakupované bez vnútornej logiky a kompatibility, ktorá by umožňovala lepšiu flexibilitu a pružnosť práce, od ktorej sa očakáva pohotový servis. Servisovanie jednotlivých grafických a strihových staníc je improvizačný, čo v mnohých prípadoch komplikuje pracovné procesy.

Prekop už na STV priniesol tradičné Vianoce

Vianočné identy STV 1999-2002 od Milana Prekopa

Zdroj: STV / Mediálne.sk

Milan Prekop pracoval na kreatíve Slovenskej televízie pred dvanástimi rokmi. Na objednávku manažmentu Milana Materáka pripravil dve grafické výbavy pre vianočné obdobie. Prvá grafické výbava s lampášikmi sa používala od roku 1999 do 2001, druhá s animovanými bábikmi či ovečkami v roku 2002 a fragmenty z nej aj v roku 2003.

Je cestou zbližovanie komunikácie médií pod RTVS, alebo zachovanie ich špecifických identít?

Chceme vytvoriť silnú značku RTVS, ktorá poskytne zrozumiteľnú synergiu všetkých značiek jednotlivých rozhlasových a televíznych programových služieb.

Aký je ideálny stav vizuálnej a zvukovej komunikácie STV a SRo?

Televízne a rozhlasové prostredie je živým organizmom. Je dynamické a závislé od diváckej a poslucháčskej obce, ktorá v súčasnosti dostáva nekonečne veľa impulzov. Ideálny stav bude vtedy, keď obe organizačné zložky dokážu dôsledne a flexibilne reagovať na najrozmanitejšie požiadavky a budú komunikovať potreby oboch médií. Je to servis, ktorý by mal mať svoju vnútornú stabilitu a eleganciu.

Budete niečo robiť s logom RTVS, ktoré vzniklo ako provizórium?

Identita Rozhlasu a televízie Slovenska je na našom trhu úplne novým mediálnym fenoménom. Takéto médium si pochopiteľne vyžaduje zmenu vizuálnej komunikácie. A tá nastane v blízkej budúcnosti.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)