Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zita na krku aj Hoď svišťom odštartovali úspešne

06.09.2011, 00:00 | Lukáš Kočišek | © 2011 News and Media Holding

Oba novinkové sitcomy boli v čase svojho vysielania jednotkami na trhu. Panelák sa včera dotiahol na Tisíc a jednu noc.

  • Tlačiť
  • 3

stv_markiza_joj_loga

Dve najväčšie slovenské komerčné televízie včera uviedli na trh dva nové pôvodné komediálne seriály. Oba odštartovali s úspechom.

Zita na krku dosiahla na Markíze v primárnej cieľovej skupine 12-54 rating 11,0 %, trhový podiel 34,6 % a stala sa najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Televízia ju však ani raz neprerušila reklamou. Hoď svišťom na Joj zaznamenalo napriek dvom reklamným brejkom rating 7,1 % a taktiež nadpriemerný podiel 30,9 %. V čase svojho vysielania bol seriál tiež trhovou jednotkou. Priemerná výkonnosť Markízy sa v poslednom čase pohybuje mierne nad 30 percentami a Joj nad 20 percentami v 12-54. Zitu na krku si pozrelo 590-tisíc a Hoď svišťom 334-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Markíza večer otvárala slabnúcou tureckou telenovelou Tisíc a jedna noc (10,8 % / 31,3 % v 12-54), na ktorú sa s tesným rozdielom dotiahol konkurenčný denný seriál Panelák (10,3 % / 29,9 % v 12-54) na Joj. Romantický film Túžba po láske na Jednotke STV prepadol v jej primárnej cieľovke 12+ (1,9 % / 4,6 %) aj v 12-54 (0,9 % / 2,8 %).

Joj medzi Panelákom a novinkou Hoď svišťom s úspechom odvysielala premiérovú časť komediálneho seriálu Profesionáli (8,1 % / 26,2 % v 12-54). V čase prvého reklamného brejku v Profesionáloch vrcholila sledovanosť Zity na krku.

sitcomy_zita_svist

Zdroj: TV Markíza, TV Joj

Zábavná šou Partička (6,2 % / 23,9 % v 12-54) a Nočné Televízne noviny (4,5 % / 23,5 % v 12-54) už na Markíze dosiahli v konkurencii sitcomov na Joj výrazne podpriemerné výsledky. Jednotka pokračovala v sérii diváckych prepadákov aj s Reportérmi (5,8 % v 12+ a 3,4 % v 12-54), Nočnými Správami STV (5,0 % v 12+ a 2,2 % v 12-54) a seriálom Genesis: Zrodenie vraha (4,6 % v 12+ a 2,6 % v 12-54).

Markíza večer uzavrela neúspechom v podobe filmu ROMing (1,4 % / 17,8 % v 12-54), trhovou jednotkou ostala Joj s novým seriálom Californication - Orgie v Kalifornii (3,3 % / 26,7 % v 12-54) a filmom Trhni si! (1,3 % / 22,4 % v 12-54).

Podvečer Markíza s vysoko nadpriemerným výsledkom vrátila šou Bez servítky (6,8 % / 38,9 % v 12-54) so súťažiacimi z úspešnej letnej reality šou Farma. Konkurenčná Súdna sieň na Joj dosiahla u mladších divákov rating 3,7 % a trhový podiel 21,8 %. Trhová dvojka popoludní s úspechom nasadila šou Takešiho hrad (2,9 % / 26,6 %).   

Markíza zaznamenala v 12-54 celodenný trhový podiel 30,5 %, Joj 24,3 %, pričom verejnoprávnu Jednotku STV (3,7 %) dokázali predbehnúť Joj Plus (5,2 %) aj Doma (4,5 %). Nasledovali ešte TA3 (1,6 %) a Dvojka STV (1,1 %). 

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.

  • Tlačiť
  • 3