Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vznikne ďalší veľký mediálny koncern. CBS a Viacom čaká spájanie

14.08.2019, 11:02 | TASR | Mediálne.sk

Americké firmy CBS a Viacom sa zlúčia do veľkého mediálneho koncernu, ktorý bude produkovať filmy a seriály a prevádzkovať káblovú televíziu. Fúzia sa zrealizuje prostredníctvom výmeny akcií, uviedli firmy.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

CBS, fúzia, Viacom

Vzniknúť by mal jeden z lídrov v zábavnom priemysle s ročnými tržbami vyše 28 miliárd amerických dolárov, čo je v prepočte 24,95 miliardy eur.

Viacom vlastní napríklad filmové štúdio Paramount Pictures, televízie MTV, Nickelodeon, BET a Comedy Central.

K CBC zasa patria viaceré televízie, vydavateľstvo Simon & Schuster, rovnako ako úspešná platená televízia Showtime.

Koncern „jednou z mála firiem so šírkou a hĺbkou obsahu a dostatočným dosahom, ktorú bude môcť spoluvytvárať budúcnosť odvetvia“, uviedol šéf Viacomu Bob Bakish, ktorý bude stať na čele novej spoločnosti.

Neprehliadnite

Fúzia je v istom zmysle návratom späť, keďže firmy boli do rozdelenia v roku 2006 jedným koncernom. Portál Vox píše, že spoločne sa budú snažiť konkurovať firmám ako Apple, AT&T či Disney, ktoré chcú novými službami vyzvať streamingových gigantov ako Netflix.

Viacom a CBS budú môcť spoločne ponúknuť viac než 140-tisíc epizód serií a vyše 3 600 filmov. CBS bude mať cez získané štúdio Paramount Pictures prístup k viacerým licenciám napríklad k filmovej sérii Tranformers.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy CBS, fúzia, Viacom

Diskusia (0 reakcií)