Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vyvrcholenie SuperStar pozeral každý druhý divák (sledovanosť v Nemecku)

19.04.2010, 15:00 | Ivan Krasko | © 2010 News and Media Holding

Kabel eins hľadá najlepšie nemeckú "pártykapelu". Zaujala minimum divákov – asi toľko, čo Volajú ma Earl na RTL o štvrtej v noci. Týždenná sledovanosť v Nemecku.

  • Tlačiť
  • 0

Nemecko našlo svoju ďalšiu SuperStar (na snímke víťaz Mehrzad Marashi) a RTL najsledovanejší program týždňa.

MehrzadMarashi-DeutschlandsuchtdenSuperstar_RTL

Sobotné finále speváckej súťaže Nemecko hľadá SuperStar (Deutschland sucht den Superstar) pozeralo dokopy 7,58 milióna Nemcov, z toho 4,72 v reklamne dôležitej skupine od 14 do 49 rokov. V cieľovke tak SuperStar prekonala minuloročné finále o viac ako milión divákov. Vyšší bol aj trhový podiel 39,2 %. Najväčší súkromní konkurenti skončili slabí pod desiatkou: ProSieben mala s free-TV premiérou filmu Piadihajzlík v akcii (Little Man) iba 9,5 % a Sat.1 s reprízovým Hidalgom 9,1 %.

Rozhodnutie o víťazovi prišlo na rad o 23:30 a získalo trhový podiel 50,6 %. Napriek neskorej nočnej hodine vydržalo pri RTL 4,56 milióna Nemcov od 14 do 49 rokov, čo znamená druhé miesto v rebríčku najsledovanejších programov týždňa.

Piatok, 21:15. Druhé vydanie tanečnej šou Let's Dance si na RTL ratingovo nepolepšilo: v cieľovke stratilo 40-tisíc divákov a videlo ho 2,06 milióna ľudí od 14 do 49 rokov. Od 20. hodiny však bola slabšia konkurencia ako pred týždňom, vďaka čomu skončil nad 20-percentnou hranicou sharu Milionár (Wer wird Millionär?, 20,3 %) a tiež Let's Dance (20,1 %) výborne dediace vyše 98 % jeho mladých divákov. RTL bola aj o deviatej trhovou jednotkou; hlavným rivalom ProSieben (Dokonalá búrka / The Perfect Storm, 8,3 %) a Sat.1 (Die Comedy-Falle, 9,4 %) sa vôbec nedarilo. Let's Dance je približne dva body nad priemerom RTL, ale výkony predošlej série z roku 2007 stále nedosahuje.

DeutschlandsbestePartyband_kabel eins

Zdroj: kabel eins

Nedeľa, 20:15. O šou sa pokúsila tiež menšia stanica kabel eins. Aby bola aspoň priemerná, stačil by jej trhový podiel okolo 6 %. Nová relácia Deutschlands beste Partyband (na snímke) však v nedeľnom prime-time podliezla aj to: pozeralo ju len 360-tisíc Nemcov v cieľovke a trhový podiel skončil na 2,5 %. Šou, pri ktorej nechýbala porota a nádejne neprofesionálne "pártykapely", v mimoriadne konkurenčnom nedeľnom prime-time pohorela na číslach, aké máva kabel eins aj s lacnejšími akvizíciami. O prvenstvo tradične bojovali RTL a ProSieben s filmovými blockbustermi a obe boli nadpriemerné: RTL s premiérovou komédiou Keď si Chuck bral Larryho (I Now Pronounce You Chuck and Larry, 21,2 %) a ProSieben s reprízovou Fantastickou štvorkou (Fantastic Four, 18,4 %). Darilo sa i seriálovej Sat.1: NCIS – Námorný vyšetrovací úrad (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service, 19,5 %) aj Mentalista (The Mentalist, 17,5 %) skončili nadpriemerne, NCIS bol dokonca trhovou dvojkou.

Pre porovnanie, približne rovnako divákov ako Deutschlands beste Partyband v prime-time máva trhový líder RTL v hlbokej noci. Napríklad v nedeľu o štvrtej hodine nadránom pozeralo reprízový sitkom Volajú ma Earl (My Name Is Earl) 330-tisíc ľudí v cieľovej skupine 14-49.

Nemecko: Top 10 – 12. až 18. apríl 2010
relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14 – 49 (v %)

1. Nemecko hľadá SuperStar (Deutschland sucht den Superstar) - RTL - sobota, 20:15 - 4,72 mil./39,2 %
2. Nemecko hľadá SuperStar – rozhodnutie (Deutschland sucht den Superstar - Die Entscheidung) - RTL - sobota, 23:31 - 4,56 mil./50,6 %
3. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:15 - 3,28 mil./24,7 %
4. Ich bin Boes - RTL - sobota, 22:29 - 3,25 mil./27,5 %
5. Böse Mädchen - RTL - sobota, 22:59 - 3,15 mil./29,9 %
5. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 20:14 - 3,15 mil./25,2 %
7. Keď si Chuck bral Larryho (I Now Pronounce You Chuck and Larry) - RTL - nedeľa, 20:15 - 3,00 mil./21,2 %
8. NCIS – Námorný vyšetrovací úrad (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service) - Sat.1 - nedeľa, 20:14 - 2,75 mil./19,5 %
9. Fantastická štvorka (Fantastic Four) - ProSieben - nedeľa, 20:14 - 2,64 mil./18,4 %
10. Mentalista (The Mentalist) - Sat.1 - nedeľa, 21:14 - 2,59 mil./17,5 %

Podiely televízií 14-49
RTL 20,8 % • ProSieben 11,8 % • Sat.1 10,7 % • Vox 7,5 % • ARD 6,4 % • RTL II 6,2 % • kabel eins 6,1 % • ZDF 5,6 %

Celotýždenné podiely. Mimoriadne sa darilo trhovej jednotke RTL (+ 3,3) – väčšinu týždňa bola nad dvadsiatkou a v sobotu jej celodenný podiel vďaka SuperStar vyskočil na 27 %. Okrem nej rástli ARD (+ 0,5), ZDF (+ 0,4) a kabel eins (+ 0,1), ktorá síce v sobotu aj nedeľu skončila pod 5 %, ale pomohol jej silný pondelok a streda. ProSieben (- 1,4) a Sat.1 (- 0,9) najmä pre slabú sobotu najprudšie klesali. Pohoršili si tiež stanice Vox (- 0,4) a RTL II (- 0,2).

Zdroje údajov:
• správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z teletextu ProSieben a webstránky dwdl.de
• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
• podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Sledovanosť v Nemecku

Diskusia (0 reakcií)