Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vitajte v Orbánokracii. Ďalšiu maďarskú televíziu ovládli premiérovi ľudia

01.08.2018, 19:00 | ČTK

Nové vedenie blízkej premiérovi Viktorovi Orbánovi v stredu prevzalo dôležitú maďarskú spravodajskú televíziu. Posilnila sa tým dominancia Orbánovej vládnucej strany Fidesz nad médiami, poznamenala agentúra Reuters.

  • Tlačiť
  • 1

V. Orbán v apríli vyhral tretie parlamentné voľby za sebou a snaží sa svoju protiprisťahovaleckú politiku presadiť v Európskej únii. Opiera sa o silnú domácu politickú základňu, vrátane vplyvu na väčšinu tlačených a elektronických médií.

Spravodajská televízia Hir TV bola súčasťou rozsiahleho obchodu medzi Zsoltom Nyergesom, verným Orbánovi, a magnátom Lajosom Simicskom, ktorý býval Orbánovým spojencom, než sa v roku 2015 pohádali.

Neprehliadnite

Počas tohtoročnej volebnej kampane bol L. Simicska dôležitým oponentom V. Orbána, ale jeho otvorená podpora opozičnej nacionalistickej strane Jobbik nedokázala viesť k zmene v maďarskej politike. Jobbik utrpel vo voľbách citeľnú porážku.

O niekoľko dní neskôr L. Simicska zastavil vydávanie opozičného listu Magyar Nemzet, ukončil vysielanie sesterskej rozhlasovej stanice Lánchíd a ohlásil zmeny v Hir TV. Potom všetky podniky, ktoré mu zostali, predal Nyergesovi, vrátane kedysi veľkej stavebnej firmy Közgép.

Kľúčová figúrka manažérom 

„Situácia spoločnosti Hir TV je stabilná, stanica bude aj naďalej fungovať a jej budúcnosť zabezpečíme," povedal novinárom a ostatným zamestnancom. Uviedol tiež, že vymenoval provládneho mediálneho manažéra Gábora Liszkaya.

G. Liszkay býval kľúčovou figúrou v Simicskovej mediálnej ríši, ale po magnátovom rozchode s premiérom sa priklonil k V. Orbánovi a teraz stojí na čele mediálnej skupiny Mediaworks, ktorá je základným kameňom mediálnej ríše Fideszu s rozsiahlou sieťou novín a časopisov.

Hoci Z. Nyerges býva popisovaný v maďarských opozičných médiách ako premiérov rodinný priateľ, nespomenul to, ani neodpovedal na otázky pri stretnutí s pracovníkmi Hir TV.

Vymenovanie nového vedenia šokovalo novinárov. Jeden z prítomných vyhlásil, že sa vracia stará garda, ktorá pred rokom 2015 viedla vysielania naklonené Fideszu.

„Je to trochu déjà vu," vyhlásil. Relatívna redakčná sloboda, ktorá platila za opozičného majiteľa, sa podľa neho stratila.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Maďarsko, Viktor Orbán