Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Verejnoprávne médiá majú problém zaujať mladých a ľudí s nižším vzdelaním

20.09.2019, 11:51 | reb | © 2019 News and Media Holding

Ľudia, ktorí vyhľadávajú správy verejnoprávnych médií, sú starší, vzdelaní a politicky diverzifikovaní. Vyplýva to zo zistení britského inštitútu Reuters Institute for the Study of Journalism. Verejnoprávne médiá majú podľa neho vo viacerých európskych krajinách ďaleko od ambícií zlepšovať sa v online a ponúkať tak univerzálne spravodajstvo. Riskujú, že časom sa stanú pre väčšinu ľudí irelevantné.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy

médiá

Inštitút zistil, že verejnoprávne médiá majú často problém zaujať mladších divákov a ľudí s nižším vzdelaním. Väčšina z týchto značiek sú široko používané, evidujú vysokú mieru dôveryhodnosti, no často im menej veria ľudia, ktorí sa prikláňajú k populistickým názorom.

To sú hlavné zistenia z novej správy britského inštitútu Reuters Institute for the Study of Journalism, ktorá vznikla v spolupráci s fínskym verejnoprávnym vysielateľom Yle.

Obracia sa na dáta z tohtoročného prieskumu Digital News Report a sleduje osem európskych krajín: Fínsko, Nemecko, Spojené kráľovstvo, Španielsko, Taliansko, Francúzsko a Grécko. Respondenti odpovedali na otázky v celkom piatich okruhoch.

Online alebo offline?

Prvá z otázok znela: „Ktoré z médií ste použili ako zdroj správ offline alebo online minulý týždeň“? Počet respondentov bol v každej krajine a pri každej otázke iný, v tomto prípade sa pohyboval od 2005 do 2023.

V rámci ôsmich skúmaných krajín je britská BBC jediné médium, ktoré oslovuje kombináciou platforiem o desať percent viac ľudí ako má dosah iba s offline platformami. BBC tiež dosiahla najvyššie výsledky vo všetkých meraných aspektoch.

Ani naši západní susedia sa od tohto trendu nelíšia. Česká televízia a Český rozhlas oslovujú 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy médiá