Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

V prieskume o najobjektívnejšom spravodajstve sa vrátila do čela Markíza

06.02.2017 | pol

Diskusia (1 reakcia) Pravidlá diskusie

08.02.2017 | atabaz

Názor, že najobjektívnejšie spravodajstvo má Markíza, môžu zastávať skutočne nanajvýš pravidelní sledovatelia produkcie typu Horná Dolná.
Kto pravidelne sleduje spravodajstvo RTVS a TA3 a porovnáva ho so spravodajstvom
v televíziách Markíza a JOJ ( umožňujú to reprízy spravodajstiev), bude mať skôr ten názor, že na prvých priečkach by sa mali umiestniť práve tieto televízie (1. RTVS, 2. TA3) a až potom nasleduje 3. JOJ a 4. Markíza.
Najmä Markíza inklinuje k bulvárnosti, klebetám, spestruje spravodajstvo kuriozitami vhodnými do Smotánky či Dámskeho (alebo "Pánskeho") klubu.
Markíza a JOJ začali od volieb praktizovať "občiansku výchovu" slovom a obrazom, prevýchovu občana štýlom "každý musí porozumieť, o čo nám ide a akým spôsobom treba premýšľať"(Priam ponižovanie občana.)
K dnešku v tomto smere nenastali nápadnejšie zmeny.
V demokracii je vyváženosť spravodajstva vecou novinárskej cti, základná povinnosť. Rovnako tak i pevné presvedčenie, že súdny divák si vie z informácií, ktoré má možnosť v objektívnej podobe prijímať, utvoriť vlastný úsudok o realite. (Nepotrebuje žiadne "podporné" slovné a obrazové "barličky".)