Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

V piatok uspeli OTO 2011 aj Farma

12.03.2012, 14:13 | Lukáš Kočišek | © 2012 News and Media Holding

Predčasné parlamentné voľby cez víkend výrazne pomohli sledovanosti spravodajskej televízie Ta3. S volebnými špeciálmi sa darilo aj Markíze a Jednotke. Víkendový súhrn sledovanosti.

  • Tlačiť
  • 1

Piatok 9. marec 2012

Priamy prenos z odovzdávania diváckych cien OTO 2011 priniesol verejnoprávnej Jednotke vysoko nadpriemerné trhové podiely - 22,4 % v primárnej cieľovej skupine 12+ a 17,3 % v mladšej kategórii 12-54. Pri obrazovkách v tom čase sedelo 464-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo predstavuje rating 9,8 %. Sledovanosť eventu posledné roky kontinuálne klesá a jeho trhové podiely sa od roku 2006 postupne znížili približne o polovicu, čo však súvisí aj s celkovým znižovaním výkonnosti Jednotky.

dangl_latinak_oto_sita

Zdroj: SITA

Jednotkou na trhu bola v čase vysielania i celodenne podľa tlačovej správy v cieľovej skupine 12-54 reality šou Farma (33,9 % v 12-54) na Markíze. Pozrelo si ju 643-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Operatívne nasadená viacnásobná repríza akčného filmu Skala (16,9 % v 12-54) na Joj podľahla komerčnej i verejnoprávnej konkurencii.

Po skončení Farmy si už Markíza náskok neudržala a v čase vysielania kinohitu Temný rytier (24,8 % v 12-54) sa na ňu dotiahla Joj s reality šou Hotel Paradise (24,4 % v 12-54). Tá mala byť podľa pôvodných plánov nasadená po 20:00 v priamej konkurencii Farmy, televízia sa však rozhodla odsunúť ju na 23:00. Od najbližšieho piatku jej bude patriť slot po 22:00.


Sobota 10. marec 2012

V sobotu sa na Slovensku konali predčasné parlamentné voľby. Najúspešnejšie nočné volebné štúdio odvysielala Markíza, relácia s názvom Voľby 2012 - Výsledky dosiahla podľa tlačovej správy nadpriemerný trhový podiel 32,6 % v strategickej cieľovke 12-54. Medzi 21:50 a 01:20 ju sledovalo celkovo 417-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Verejnoprávna Jednotka odštartovala svoje Volebné štúdio o 21:30 a vysielala ho do 01:40. Zaznamenalo výrazne nižšie, avšak na pomery stanice stále nadpriemerné trhové podiely 12,9 % v 12+ a 8,2 % v 12-54. Spravodajská televízia Ta3 vysielala svoj Volebný špeciál od 21:50 až do skorých ranných hodín. V najexponovanejšom čase po zatvorení volebných miestností medzi 22:00 a 23:00 ju sledovalo približne 7 % mladších divákov.

Reality šou Farma (35,6 % v 12-54) sa na Markíze darilo aj v sobotnom prime-time, podľa tlačovej správy sa stala opäť najsledovanejším programom dňa. Pozrelo si ju 640-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Premiéra filmu 72 hodín k slobode zaznamenala na Joj iba podpriemerný trhový podiel 18,6 % v 12-54. Na Jednotke sa v 12+ tradične darilo emotívnej šou Pošta pre teba (19,5 % v 12+ a 9,3 % v 12-54).

Najsledovanejším spravodajstvom boli v deň volieb Televízne noviny (13,2 % / 39,4 % v 12-54) na Markíze, ktoré tesne predstihli Noviny TV Joj (13,1 % / 37,3 % v 12-54). Správy STV zaznamenali podiel 9,2 % v 12+ a 6,1 % v 12-54.

Volebné vysielanie výrazne pomohlo Ta3, v cieľovej skupine 12-54 sa s celodenným podielom 4,5 % doťahovala na stanicu Plus (5,0 %) a predstihla ženskú televíziu Doma (3,6 %). V 12+ sledovalo spravodajskú televíziu medzi 7:00 ráno a 3:00 v noci podľa tlačovej správy 6,4 % divákov.


Nedeľa 11. marec 2012

V nedeľné ráno patrilo Ta3 dokonca dominantné postavenie na trhu, medzi 6:00 a 7:30 dosiahla extrémne vysoký trhový podiel 33,7 % v 12-54. Jednotkou na trhu bola aj po 7:30 so záznamom z tlačovej konferencie, ktorý si pozrelo 32,4 % mladších divákov. V rovnakom trende pokračovala až takmer do 10:30, keď sa začalo volebné štúdio na Markíze.

Špeciálna relácia Voľby 2012 - Výsledky, v ktorej došlo k historicky prvému televíznemu stretnutiu lídrov nových parlamentných strán, zaznamenala podľa tlačovej správy trhový podiel 36,4 % v 12-54. Pri obrazovkách napriek skorej rannej hodine sedelo 464-tisíc divákov starších ako 12 rokov.  

volby_2012_vysledky_markiza_sita

Zdroj: SITA

Špeciálne vydanie diskusnej relácie O 5 minút 12, do ktorej sa z Markízy presunuli lídri zvolených parlamentných strán, zaznamenalo neštandardne vysoké trhové podiely 39,8 % v 12+ a 28,6 % v 12-54. Pri obrazovkách Jednotky v tom čase sedelo až 600-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Popoludňajší špeciál relácie Na telo už zaznamenal trhový podiel 26,8 % v 12-54. Obsahoval priamy prenos z tlačovej konferencie prezidenta SR Ivana Gašparoviča a rozhovory s reportérmi Televíznych novín, ktorý deň predtým prinášali živé vstupy zo straníckych centrál. K obrazovkám prilákala necelých 500-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Lídri politických strán, ktoré prenikli do parlamentu, sa do tretice stretli o 20:00 v relácii V politike na Ta3. V cieľovej skupine 12+ dosiahla podľa tlačovej správy nadpriemerný podiel 7,6 %. Televízne noviny (17,2 % / 41,1 % v 12-54) na Markíze v nedeľu výrazne porazili Noviny TV Joj (14,1 % / 35,5 % v 12-54).

S večerným programom bola trhovým lídrom Markíza, jej ťažiskový projekt Hlas Česko Slovenska zaznamenal podľa tlačovej správy v 12-54 nadpriemerný trhový podiel 41,1 % a stal sa najsledovanejším nespravodajským programom dňa. K obrazovkám pritiahol v 12+ celkovo 787-tisíc divákov. Jednotkou na trhu bola Markíza aj po 22:00 s akčným thrillerom Výnimoční (31,0 % v 12-54).

Joj kontrovala reprízovou českou komédiou Kameňák 3 (25,7 % v 12-54) a o niečo menej úspešne so subformátom reality šou Hotel Paradise s podnázvom Noc v raji (22,3 % v 12-54).

Na Jednotke v primárnej cieľovej skupine 12+ uspela dvojdielna dráma Dedičky (10,5 % a 13,6 % v 12+ / 5,6 % a 6,7 % v 12-54). Tri diely československého komediálneho seriálu Slovácko sa nesúdi (4,2 %, 6,7 % a 5,2 % v  12-54) zaznamenali porovnateľné výsledky ako film Vojvodkyňa na Doma (5,0 % v 12-54).

Ta3 dosiahla v nedeľu v cieľovke 12-54 trhový podiel 7,0 %, pričom sa takmer dokázala dotiahnuť na Jednotku (7,7 %) a predstihla stanice Plus (4,7 %) a Doma (3,4 %).

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.

  • Tlačiť
  • 1