Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Týždenné výkony televízií: Pokles Markízy pomohol Jednotke

23.06.2009, 15:10 | Ivan Krasko | © 2009 News and Media Holding

Týždeň bol najmä o súbojoch Markízy a Joj v prime-time. Monitorujeme týždenné výkony televízií. Pozrite si podrobnosti.

  • Tlačiť
  • 0

Po skončení Let's Dance v 25. týždni (15. až 21. jún) najvýraznejšie klesala Markíza (- 1,2 na 31,9 %). Najväčší medzitýždenný nárast zaznamenala Jednotka (+ 0,9 na 15,1 %).

vanhelsing_joj-1.jpg


Aktuálne podiely vs. priemer sezóny


Markíza 31,9 % (- 0,7)
Joj 21,3 % (+ 1,9)
Jednotka 15,1 % (+ 0,1)
Dvojka 3,4 % (- 1,3)
Joj Plus 2,9 % (+ 0,6)
Ta3 1,6 % (+ 0)
Trojka 1,0 % (+ 0,3)

 

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon


Markíza 31,9 % (- 2,0)
Joj 21,3 % (+ 4,6)
Jednotka 15,1 % (- 1,9)
Dvojka 3,4 % (- 6,1)
Joj Plus 2,9 % (-)
Ta3 1,6 % (+ 0,1)
Trojka 1,0 % (-)

Udalosti týždňa. Napriek týždennému poklesu sa zo všetkých televízií najvýššie nad sezónnym priemerom drží Joj. Vysoké podiely dosahujú spravodajské formáty: Promi Noviny mali v pondelok najvyšší share v histórii (26,9 %). Stredajším Novinám TV Joj (41,9 %) veľa nechýbalo a tiež by boli rekordné. Pod priemer Jojky však klesol seriál Ako som prežil, jeho posledná časť mala podľa tlačovej správy share 27,0 %. Konkurovalo jej silné posledné vydanie Modrého z neba na Markíze, ktoré podľa teletextu získalo 41,9 %. Druhýkrát Markíza oslabila Jojku v pondelok pri Kutyilovi filmom Slnko, seno, jahody (35 %). Tretí súboj sa mohol odohrať v nedeľu, keď Markíza pokračovala v trilógii Slnko, seno a TV Joj vysielala premiérový film Van Helsing (na snímke). Ale ten nesklamal: podľa tlačovej správy si ho pozrelo 560-tisíc ľudí, stal sa piatym najsledovanejším filmom Jojky od spustenia preoplemetrov a priniesol vysoko nadpriemerný trhový podiel 29,8 %. V cieľovke 12-54 to bolo až 37,1 %.

Slnko, seno a pár faciek v konkurencii Van Helsinga vyrobilo staničný nadpriemer – ako uvádza teletext, malo share 36,0 %. Najviac divákov prilákala k obrazovkám Markízy Ordinácia v ružovej záhrade (týždenný share oboch vydaní podľa teletextu 39,7 %). Úspešné je aj spravodajstvo – Televízne noviny (52,9 %) a Dnes (36,2 %). V piatok bolo nad priemerom Markízy Aj múdry schybí (35,7 %).

Jednotka v piatok premiérovú talkshow Takí sme boli spustila až po konci Aj múdry schybí. Výsledok: podľa tlačovej správy 27,8 %, čiže najlepší podiel v tomto roku. Top reláciou týždňa bola opäť Pošta pre teba (33,9 %). Jednotka skončila bez ujmy aj v nedeľnom prime-time, keď Kameňák 3 v konkurencii Van Helsinga a Slnka, sena vyrobil share 18,6 %. Nič podobné však nemožno povedať o najsledovanejšom programe planéty Dr. Housovi, ktorý na STV v reprízach stráca.

Tri najmenšie stanice mali úspešný týždeň. Joj Plus je stále vo vysokom sezónnom nadpriemere. Share Trojky sa po mesiaci a pol opäť nezačína nulou pred desatinnou čiarkou. Výsledok 1,0 % má na konte aj kvalifikácia hádzanárov na ME 2010 (4,5 – 4,7 %) či Formula 1 (3,3 %). Spravodajská Ta3 dosiahla po eurovoľbách druhý najlepší týždenný share za posledných desať týždňov. O haváriu autobusu v Rakúsku sa v nedeľných správach o 17:00 zaujímalo 5,2 % divákov a v Hlavných správach 4,7 %.

• Situácia na trhu prehľadne: Podiely televízií v grafoch

Posuny v podieloch. Dvojka STV už jeden a pol mesiaca dosahuje share nižší ako 4 percentá. Pod túto hladinu klesla po skončení hokejových majstrovstiev sveta a odvtedy výraznejšie nestúpa.

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov TVmeter.sk, webovej stránky STV, teletextu TV Markíza a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 40. týždňa 2008 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov

Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy sledovanosť

Diskusia (0 reakcií)