Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Týždeň rekordov: Joj historicky najsilnejšia, Jednotka najslabšia (týždenná sledovanosť)

02.11.2010, 15:00 | Ivan Krasko | © 2010 News and Media Holding

V piatok a sobotu sa Joj dokonca stala prime-timovým lídrom v 12+. Pomohol jej štart Farmára a najsledovanejší film týždňa Admirál. Týždenná sledovanosť.

  • Tlačiť
  • 0

Najväčší nárast v 43. týždni (25. až 31. október) zaznamenala Markíza (+ 0,9 na 31,0 %), a to najmä vďaka najsilnejším dňom strede a štvrtku. Po predchádzajúcom týždni podporenom futbalom prišiel pokles Jednotky (- 1,7 na 11,5 %). Prvý kanál STV spadol na najnižšiu úroveň v histórii peoplemetrového merania.

farmarhaldazenu_vysielanie TV Joj

Udalosti týždňa. Televízia Joj dosiahla presný opak než Jednotka: share 22,9 % v 12+ je pre ňu doteraz najlepší. Aj napriek večernej šou Česko Slovensko má talent (29,7 % v 12+ a 32,3 % v 12-54) sa nedeľa stala jej najslabším dňom s celodenným podielom 21,1 % v 12+. Naopak, silná bola v sobotu (24,3 % v 12+) a ešte viac v piatok (24,6 % v 12+). V sobotu čísla vylepšovala najsledovanejšia minulotýždňová akvizícia spomedzi všetkých staníc Admirál (662-tisíc divákov, share 36,1 % v 12+ a 39,6 % v 12-54) a v piatok zasa nová šou Farmár hľadá ženu (na snímke). Tá dedila divákov po Paneláku a dosiahla podiel 36,4 % v 12+, respektíve 34,7 % v 12-54. Pozeralo ju 614-tisíc ľudí – teda viac ako nedeľný Talent. Uspel aj utorkový jubilejný Panelák (31,9 % v 12-54), ktorý u mladých získal post marketlídra. Dobre po ňom dedili Odsúdené (25,9 % v 12-54) a Vtierka Castle (27,2 % v 12-54).

Najsledovanejší nespravodajský program týždňa mala Markíza: stredajšie Modré z neba s 794-tisíc divákmi (podľa tlačovej správy share 40,4 % v 12+ a 38 % v 12-54). Svoju najúspešnejšiu akvizíciu priniesla v pondelok: Moja super ex podľa tlačovej správy zvíťazila u mladých s podielom 32,4 %. Joj kontrovala tlačovou správou o rovnakom ratingu Paneláku v 12-54 a lepšom v 12+. Druhý markizácky prime-timová filmová akvizícia týždňa, piatková Dannyho trinástka (23,6 % v 12+ a 29,3 % v 12-54) skončila ako trhová dvojka. Nedeľný ťažiskový projekt Talentmania po čase opäť zvíťazil v 12+ (33,5 %) aj 12-54 (33,2 %). Sobotné posledné semifinále skončilo ako trhová dvojka (27,2 % v 12+ a 29,3 % v 12-54). Televízne noviny s výnimkou pondelka vždy prekračovali v 12+ 50-percentné podiely, utorkový a štvrtkový seriál Ordinácia v ružovej záhrade mala od 30,8 do 36,2 % v 12+.

Jednotka sa mohla opäť spoľahnúť na Poštu pre teba, ktoré napriek konkurencii talentovej šou a silného filmu zaujala 480-tisíc divákov (share 24,0 % v 12+). Nadpriemery prináša i ďalšia prime-timová vlastná tvorba: piatková Kaviareň Slávia (312-tisíc, share 17,0 % v 12+) a pondelková Kriminálka Staré Mesto (307-tisíc/15,1 %). Zato stredajšie Drišľakoviny (11,6 %) nefungovali. Jednotka mala slabý týždeň: od pondelka do piatka ani raz neprekročila 12-percentný celodenný trhový podiel. A v prime-time dokonca klesala pod desiatku: v utorok, štvrtok aj nedeľu.

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon

Markíza 31,0 % (0)
Joj 22,9 % (+ 2,0)
Jednotka 11,5 % (- 3,4)
Joj Plus 3,3 % (+ 0,2)
Dvojka 2,4 % (- 0,7)
Doma
2,4 % (+ 0,3)
Ta3 1,8 % (+ 0,5)
Trojka 0,4 % (- 0,8)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny

Markíza 31,0 % (- 0,4)
Joj 22,9 % (+ 0,9)
Jednotka 11,5 % (- 1,1)
Joj Plus 3,3 % (+ 0,1)
Dvojka 2,4 % (0)
Doma
2,4 % (+ 0,1)
Ta3 1,8 % (- 0,3)
Trojka 0,4 % (- 0,3)

Posuny v podieloch. Stanice z portfólia slovenskej CME (Markíza a Doma) dosiahli minulý týždeň dokopy 33,4 %. Joj s Joj Plus mali súhrnne 26,2 % a STV s troma kanálmi iba 14,3 %. Minimálne si polepšila v prime-time, kde Jednotka, Dvojka a Trojka získali spolu 14,4 %. Stanice Joj vygenerovali v hlavnom vysielacom čase dokopy 29-percentný podiel a CME 35,7 %.

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa webovej stránky STV, teletextov STV, TV Markíza a Joj a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového týždňa doteraz. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, Joj, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Ak nie je uvedené inak, dáta vyjadrujú trhový podiel v 12+.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Týždenná sledovanosť

Diskusia (0 reakcií)