Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

TV Joj končí s účasťou na ankete OTO

27.04.2009, 09:00 | Ivan Krasko | © 2009 News and Media Holding

Osobnosť televíznej obrazovky 2009 sa pravdepodobne odohrá iba za účasti troch televízii. Naposledy nastala takáto situácia v ročníku 2003.

  • Tlačiť
  • 23

tv_joj_logo_nove.gif.gif


Televízia Joj sa už nechce zúčastňovať na ankete Osobnosť televíznej obrazovky. Jedným z problémov je, že zástupcovia televízií nie sú prizývaní k sčítavaniu hlasov. Jojka tiež naznačila, že sa jej nepozdáva nekoordinovanosť vzniku a zániku jednotlivých kategórií, v ktorých sa hlasuje. Na stretnutí s novinármi to naznačil programový riaditeľ František Borovský.

oto2008-hriadelova-1.jpg


Sošku OTO 2009 si Lenka Čviriková-Hriadeľová asi neprevezme. Joj má výhrady k ankete a naznačuje, že sa jej nezúčastní.

Joj preruší sériu od roku 2004, odkedy na ankete OTO spolupracovali všetky významné multiregionálne televízie STV, Markíza, Ta3 aj Joj. Osobnosť televíznej obrazovky 2003 sa vysielala práve na Jojke, čo bolo dôvodom, aby prenos v tomto ročníku bojkotovala Markíza.

Roky predtým – ešte za čias riaditeľovania Martina Lengyela – sa OTOvi vyhýbala spravodajská Ta3. Lengyel vyzval organizátorov, aby spravodajskú televíziu do ankety nezaraďovali. "Súťaž OTO treba vnímať ako podnikateľskú aktivitu úzkej skupinky ľudí, ktorá vymyslela pseudosúťaž, aká nemá opodstatnenie a slúži iba na to, aby tá skupinka mala celý rok z čoho existovať. Je to nezmysel, je to chorý projekt. Omnoho väčší význam má TOM (Televízna osobnosť Markízy), je to marketingovo dobre zvládnutá akcia jednej televízie," komentoval v roku 2004 pre Domino Fórum krok nového vedenia zaradiť Ta3 na OTO.

V minulých ročníkoch riešili organizátori neúčasť televízií rôzne. Tváre Ta3 do ankety nezaraďovali, hviezdy a relácie Markízy áno – s tým, že pri vyhlásení výsledkov prebral cenu niekto iný. Napríklad namiesto Petra Marcina mal ďakovnú reč jeho syn. Riešenie v prípade neúčasti Joj nie je známe, bude závisieť pravdepodobne od organizátorskej spoločnosti APA.

• Kritik: OTO 2008: Krajší, ale slabší

Pri poslednej ankete OTO 2008 si televízia Joj vybojovala dve ceny v športovej a hereckej kategórii; uspeli Lenka Čviriková-Hriadeľová a Diana Mórová. Najviac, až osem sošiek, získala Markíza. Slovenskú televíziu ocenili diváci iba v prípade kategórie Osobnosť TV spravodajstva, kde zvíťazila Jarmila Lajčáková-Hargašová. Kompletné výsledky.

Mediálne.sk zisťuje stanovisko spoločnosti APA.

  • Tlačiť
  • 23