Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Towercom má nové čísla o počte ľudí prijímajúcich DVB-T signál

30.05.2017, 18:27 | Michal Vasko

Prevádzkovateľ terestriálneho vysielania Towercom po čase opäť verejne prezentuje, koľko ľudí na Slovensku využíva na príjem televízneho signálu anténu. Oproti predošlým údajom firmy sú aktuálne údaje uvádzané na základe prieskumu GfK nižšie, spoločnosť však prízvukuje, že gro DVB-T prijímačov nie je na chatách, ale v domácnostiach.

  • Tlačiť
  • 7

Towercom prezentuje, že na Slovensku prijíma televíziu prostredníctvom klasickej antény 24 percent populácie vo veku 15 - 79 rokov, len tri percentá z toho majú predstavovať prijímače na chatách či chalupách.

Až 21 percent divákov tak má podľa spoločnosti v domácnosti terestriálny príjem. Zmerala to agentúra GfK koncom marca, testovacia vzorka predstavovala tisíc ľudí. Podiel obyvateľov s terestriálnym príjmom v domácnosti sa veľmi nelíši naprieč regiónmi - na strednom a východnom Slovensku je to 22 percent obyvateľov, na západnom 20 percent. 

Prieskumná otázka znela: „Prijímate televízny signál vo vašej domácnosti alebo rekreačnom objekte aj pomocou klasickej – takzvanej terestriálnej antény: na streche, na fasáde, prípadne v izbe?“ 

V skupine ľudí, ktorí odpovedali kladne, sú teda podľa formulácie otázky aj tí, čo DVB-T síce majú, no využívajú ho ako alternatívny, respektíve občasný či doplnkový spôsob príjmu. 

V minulosti meral penetráciu DVB-T Towercom v rovnakom parametri, spoločnosť však uvádzala zhruba 30-percentný podiel obyvateľov prijímajúcich signál cez anténu aspoň sekundárne. V tomto prípade tak ide o pokles.

Towercom napriek tomu avizuje pozitívne vyhliadky. „Predpokladáme, že počet ľudí, ktorí sledujú televízne programy cez anténu, bude postupne rásť, keďže momentálne poskytujeme jednu z najdostupnejších a najatraktívnejších služieb, čo sa televízneho vysielania týka,“ uviedol generálny riaditeľ Towercomu Ivan Peschl.

Terestriálnu platformu na Slovensku na prelome rokov zasiahol odchod najsledovanejšej televíznej skupiny Markíza, ktorá už nebola ochotná platiť za tento najdrahší spôsob distribúcie signálu. Zároveň však išlo o poslednú plaformu, kde bola Markíza dostupná pre divákov zdarma, televízia po tomto kroku prišla na čas o pozíciu trhového lídra. 

Samotná Markíza, respektíve jej materská spoločnosť CME, evidovala vlani penetráciu DVB-T na Slovensku na úrovni 11 percent, o rok skôr to malo byť 12 percent. Ide o divákov, ktorí preferovali príjem signálu cez anténu a nemali iný jeho zdroj. Najčastejším spôsobom príjmu TV signálu je u slovenských domácností satelit. 

Neprehliadnite

Markíza sa čoskoro - 19. júna - vráti aspoň do plateného balíka DVB-T Plustelka. Riaditeľ Towercomu I. Peschl nateraz nechcel polemizovať, či prítomnosť televízie v platenom balíku môže ovplyvniť počet ľudí využívajúcich terestriálny príjem. 

„Uvidíme, čo ukáže ďalší prieskum. Nechajme sa prekvapiť. Avšak to, že dnes každá piata domácnosť na Slovensku sleduje telvíziu prostredníctvom antény, potvrdzuje, že tento druh televízneho vysielania má svoje opodstatnenie,“ dodal.

Markíza po odchode z antény zadávateľom tvrdila, že z DVB-T plafromy spolu s ňou odišlo 50-tisíc domácnosti. Towercom tieto informácie poprel

  • Tlačiť
  • 7

Tagy dvb-t, Markíza, Towercom