Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Televízie si opäť žrebovali filmy. Čo získali Markíza, Joj a RTVS

19.12.2019, 15:35 | pol | © 2019 News and Media Holding

Slovenské televízie aj tento rok absolvovali žreb poradia pri nákupe predrevolučných filmových klasík. Národní distribútori tento princíp zaviedli pred piatimi rokmi v snahe, aby mali televízie rovnakú východiskovú pozíciu pri získavaní cenných akvizícií z archívu. Okrem iného sa týmto spôsobom určuje aj to, kto bude vysielať vianočnú rozprávku Tri oriešky pre Popolušku.

  • Tlačiť
  • 1

Na pôde Národného filmového archívu, ktorý drží spolu so Státním fondom kinematografie práva pre väčšinu filmov spred roku 1989, si tentoraz „jednotku“ vytiahla Markíza. Volila tak ako prvá v poradí.

V úvodnom kole si televízia podľa očakávania zvolila vianočnú klasiku Tri oriešky pre Popolušku, ktorú vysielala na Štedrý deň aj vlani a pozeralo ju 1,072 milióna divákov, čo bol pre tento film rekord od roku 2011.

Popoluška a zvyšok

Vlani si síce prvú voľbu pri žrebe vytiahla prvý raz RTVS, ale po Popoluške prekvapujúco nesiahla. V prvom kole si vzala film S tebou mě baví svět a Popoluška pristála v rukách Joj. Tá ju tak tento rok odvysiela na Štedrý deň.

Film režiséra Václava Vorlíčka má v licenčných podmienkach niekoľko klauzúl, jedna z nich je, že na danom trhu sa môže vysielať iba raz do roka. Nie je teda možná repríza, ani takzvaný quick repeat v rámci 24 hodín. Na druhej strane film ako taký je od tohto roka dostupnejší, do ponuky ho pridala streamingová platforma Netflix. 

Joj historický prvýkrát vysielala Popolušku na Vianoce 2017, v jej vysielaní si ju pozrelo 967-tisíc divákov. Tento rok pôjde na Joj druhý raz.

Budúci rok sa spravidla najsledovanejší film roka v rámci slovenských TV staníc vráti Markíze. Tá si pri aktuálnom žrebe na rok 2020 zabezpečila aj ďalšie snímky, 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Markíza, RTVS, TV Joj