Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Tajomný dual play

30.04.2008, 15:25 | Dominik Orfánus | Tomáš Czwitkovics | © 2008 News and Media Holding

UPC má v talóne aj jeden výhodný balík internetu a televízie, o ktorom väčšina klientov netuší. Podľa informácií TRENDU technici a obchodníci UPC dostali nariadenie, aby o tejto technickej diere z vlastnej iniciatívy nerozprávali.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 12

Káblový operátor UPC ponúka svoje služby v balíkoch. Zákazníci si môžu vybrať rôzne kombinácie TV príjmu, internetového pripojenia a pevnej telefónnej linky. Cena sa líši od zvoleného súboru programov či rýchlosti internetu. Operátor má v talóne aj jeden výhodný balík internetu a televízie, o ktorom väčšina klientov netuší. Hoci by ho firma mohla využívať ako lákavý bonus v marketingovej komunikácii, nerobí to. Naopak, ak si ho niekto objedná, operátor si pýta mesačný poplatok, ktorý by záujemcovia nemuseli platiť vôbec.

Utajený balík. Operátor UPC vsadil na rôznorodosť kombinácií najmä pri triple play ponuke, ktorá obsahuje prístup na web (chello), televíziu a telefón. Zákazníci si môžu vybrať z troch rýchlostí pripojenia na internet, rôzne programy na pevnú linku, rozšírený analógový TV súbor a digitálny a rozšírený balík staníc v digitálnej kvalite. Operátor pripravil celkovo desať rôznych mixov. Pri takzvanom dual play balíku je ponuka obmedzenejšia – vybrať sa dá len kombo stredného internetového pripojenia s dvomi telefónnymi paušálmi, respektíve s rozšíreným digitálnym TV súborom.

tajomstvo_notebook_pocitac_profimedia.jpg



V oboch formách balíčkovania chýba najlacnejší televízny variant – základný súbor programov v analógovej ponuke, ktorý operátor predáva za 141 korún mesačne. Dôvodom môže byť skutočnosť, že balík desiatky takzvaných must-carry kanálov, ktoré operátori musia zo zákona ponúkať za minimálne náklady, majú zadarmo všetci zákazníci chella. Príčina tkvie v tom, že UPC vo svojich rozvodoch neodfiltruje analógový TV signál od internetového pripojenia. Podľa informácií TRENDU technici a obchodníci UPC dostali nariadenie, aby o tejto technickej diere z vlastnej iniciatívy nerozprávali. No stačí, ak zákazník do zásuvky pripojí televízor cez obyčajný koaxiálny kábel. Technicky menej zdatným pomôžu s pripojením odborníci za pár stoviek korún. Tento bonus by mohlo využívať podľa minuloročných údajov matky UPC Liberty Global 43-tisíc predplatiteľov chella. Pravda, len tých, ktorí chcú pozerať TV programy, ale nepotrebujú rozšírený súbor za mesačných 500 korún.

V oficiálnej ponuke sa len jedna ponuka obsahovo približuje kombinácii najlacnejšieho internetu a základného TV mixu. Za 800 korún mesačne predáva UPC základný digitálny súbor s niekoľkými českými kanálmi navyše, dvojmegabitový internet a pevnú linku. Kto pozná tajomstvo grátis analógového súboru, dostane len mierne chudobnejší balík bez telefónu za 450 korún mesačne – toľko stojí najlacnejší internetový produkt chello.

Digitálne riešenie. UPC prostredníctvom svojho hovorcu Jaroslava Kolára priznáva, že s pripojením chello za istých podmienok možno sledovať niektoré alebo všetky programy analógového základného súboru káblovej televízie. Ako vysvetlenie, prečo o tom zákazníkov neinformuje a neponúka im teda túto službu ako bonus, vidí UPC upravované káblové rozvody v bytoch, ktoré nie sú vo vlastníctve UPC. „V drvivej väčšine nie sú tieto upravované rozvody schopné garantovať kvalitu signálu bez dodatočných technických opatrení,“ vysvetľuje J. Kolár.

Pre UPC sa tento problém vyrieši, až všetci zákazníci prejdú na digitálne káblové vysielanie. Na jeho príjem je potrebný set-top box, ktorý prekonvertuje a zároveň odkóduje signál pre všetky televízory. UPC v Holandsku aj v Česku oznámila zámer v najbližších rokoch vypnúť analógový káblový príjem. Pre slovenskú dcéru táto možnosť zatiaľ neprichádza do úvahy. Operátor v aktuálnej akcii aspoň motivuje zákazníkov, aby si objednali digitálnu ponuku. Do mája stojí digitálny rozšírený súbor s niekoľkými kanálmi navyše rovnako ako analógový balík. Na internetovej stránke spoločnosti sa už len s ťažkosťami dá nájsť informácia, že po roku sa mesačný poplatok zvyšuje o sto korún.

banner_clanok_trend.jpg

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 12