Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

STV má nového partnera. Ľavicový týždenník Slovo

02.02.2010, 10:50 | Radoslav Augustín | © 2010 News and Media Holding

Verejnoprávna televízia vysiela časopisu reklamu v prime-time pre 300 tisíc divákov, Slovo jej zrejme posktytne inzerciu vo svojich "5 až 10 tisíc" výtlačkoch. Pozrite si reklamu Slova na STV.

  • Tlačiť
  • 4

stv_logo

Týždenník Slovo máva približne dve strany inzercie, no reklamu v Slovenskej televízii si dovoliť môže. A to v prime-time na Jednotke. Minulý týždeň sa počas viacerých dní vysielali pred hlavným večerným programom 30-sekundové spoty na obsah aktuálneho vydania ľavicovo orientovaného týždenníka.

Podľa informácií Mediálne.sk sa vydavateľ týždenníka, spoločnosť Nové slovo, dohodla so Slovenskou televíziou na bartri, teda vzájomnej výmene mediálneho priestoru. Stanovisko hovorcu televízie Petra Suska to nevylučuje. "STV uzavrela s časopisom Nové Slovo štandardnú dohodu o mediálnej spolupráci pri propagácii niektorých projektov, ktorých zviditeľnenie je v záujme Slovenskej televízie i jej divákov."

Slovo, časopis, ktorý píše inak

Prepis textu reklamy na piate číslo 2010

• O tichu hovoríme so spisovateľkou a filozofkou Etelou Farkašovou
• Vyblednutá nádej Barack Obama. V povojnovej histórii mal po roku nižšiu  popularitu iba Ronald Reagan
• 20 rokov po nežnej revolúcii sa opäť bojíme
• Šokujúce povesti o pomeroch v americkej väznici na Guantanáme
• Umožnia nám počítače predvídať dôsledky politických rozhodnutí?
• Nájdete v najnošom čísle Slova
• Slovo, časopis, ktorý píše inak

Hodnota poskytnutého reklamného priestoru v tomto vysielacom čase je podľa predajcu reklamy STV 1.2 Media od 1900 do 3100 eur za jedno odvysielanie polminútového spotu, v závislosti od dňa. Hodnota najcennejšieho mediálneho priestoru Slova je podľa cenníka na jeho webe 1830 eur za celú farebnú stránku.

slovo_logo

Ak by sa reklama na Slovo vysielala tri dni a STV by v Slove dostala rovnocenný priestor, časopis by musel poskytnúť reklamu za šesť- až deväťtisíc eur. V najbližšom čísle by televízia mala mať tri až päť strán reklamy. STV hovorí o tom, že cez Slovo chce zviditeľňovať svoje projekty. V prípade ľavicového týždenníka ide o zviditeľnenie v rozsahu "od 5 do 10 tisíc výtlačkov". Časopis svoj náklad neaudituje. Dovedna máva 40 strán, z toho platená reklama tvorí asi dve strany. STV má v prime-time asi 300 tisíc divákov.

Slovo je ľavicovo vyhranený týždenník, nástupca Nového slova. Známy je napríklad publikovaním textov Jakuba Topola, ktorý je nepriznaným pseudonymom riaditeľa tlačového odboru premiéra Braňa Ondruša. Text má aj v aktuálnom čísle, píše o sociálnych podnikoch: opozícia a médiá majú proti nim viesť kampaň v rámci predvolebného boja. Jozef Hajster zase napísal text k desiatemu výročiu strany Smer-SD: napríklad píše, že "politiku Smeru-SD možno len veľmi ťažko označiť za populizmus", "pri budovaní sociálneho štátu sa Smer-SD objektívne dostal na hranice možností" či "veľmi významným faktorom štýlu politiky Smeru-SD je pracovitosť. Dlhoročným príkladom je predseda strany R. Fico". Časopis je neštandardný tým, že texty často dopĺňajú obrázky stiahnuté z internetu.

Časopis vydáva eseročka Nové slovo, jeho konatelia sú Karol Šebo a Christián Rizov.

Správu budeme aktualizovať. Mediálne.sk zaslalo otázky časopisu Slovo o rozsahu a forme objednanej reklamy.

  • Tlačiť
  • 4