Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Sledovanosť hlavných správ: Markíza a Joj sa doťahujú, rastie RTVS

19.02.2016, 12:00 | Martin Poláš | © 2016 News and Media Holding

Sledovanosť Správ RTVS je zhruba na polovičnej úrovni ako v prípade komerčných staníc. Pozitívna správa je, že záujem divákov o spravodajstvo verejnoprávnej televízie v poslednom čase narástol. Pozíciu najsledovanejšej spravodajskej relácie si v tomto roku držia Televízne noviny Markízy, Noviny TV Joj ich však dokážu nie zriedka v počte divákov prekonať.

  • Tlačiť
  • 1

Najsledovanejšiu hlavnú spravodajskú reláciu vysiela aj v tomto roku Markíza, hoci jej výkonnosť oproti minulosti klesla. Televízne noviny o 19:00 sleduje v priemere 644-tisíc divákov. Komerčný líder má vďaka tomu v slote priemerný trhový podiel 30,8 percenta (12+).

Joj má so svojimi Novinami so začiatkom o 19:30 v priemere 634-tisíc divákov pri podiele 29,5 percenta. V 12+ mala Joj od začiatku roka v 19 prípadoch viac divákov ako hlavné správy Markízy. Tá bola ratingovo silnejšia v 29 prípadoch.

Najsledovanejší diel večerného spravodajského súhrnu odvysielala Markíza tento rok v nedeľu 24. januára (750-tisíc divákov), Joj mala najväčšie publikum 10. januára (743-tisíc divákov). V závere týždňa sú obe relácie dlhodobo najsledovanejšie.

Priemerná sledovanosť spravodajských relácií v roku 2016
Rtg/12-54 [tis.] Shr/12-54 [%] Rtg/12+ [tis.] Shr/12+ [%]
Televízne noviny (Markíza) 317 28,6 644 30,8
Noviny TV Joj (Joj) 305 26,5 634 29,5
Správy RTVS (Jednotka) 104 9,5 310 15

Výkonnosť spravodajských formátov ovplyvňuje vo výraznej miere prilákanie divákov už v access-prime, kde sa Joj darí s formátom Moja mama varí lepšie ako tvoja. Markíza sa ho podarilo oslabiť najmä počas januárových podvečerov, keď bodovala s novými dielmi Bez servítky s účastníkmi z ostatnej Farmy.

Vo všeobecnosti platí, že kto si viac divákov ukoristí už podvečer, má značný predpoklad zvíťazíť aj pri spravodajstve. Aj preto je výkonnosť Televíznych novín a Novín TV Joj pomerne rozkolísaná.

Platí to aj v komerčnej cieľovke 12 – 54. U mladšieho publika je tohtoročný priemer hlavných správ Markízy 317-tisíc divákov, pričom share dosahuje 28,6 percenta. Joj je v rovnakej cieľovke na úrovni 305-tisíc divákov pri podiele 26,5 percenta.

V cieľovke, pre ktorú komerčné stanice stavajú program a predávajú reklamu, mala Markíza so svojimi správami tento rok navrch častejšie – v 33 prípadoch. Joj mala viac divákov v 15-krát. Pripomeňme, že hlavné spravodajské relácie Markízy a Joj sa neprekrývajú, Televízne noviny štartujú o 19:00, Noviny TV Joj sa začínajú o 19:30.

Do súboja komerčných televízií intenzívnejšie ako v minulosti hovorí verejnoprávna televízia. Správy RTVS sú v týchto týždňoch najsilnejšie za posledné roky. Ich priemer od januára 2016 je 310-tisíc divákov, ako vidno z tabuľky, v roku 2012 ich mala Jednotka menej ako polovicu.

Priemerná sledovanosť Správ RTVS (o 19:00)
Rtg/12-54 [tis.] Shr/12-54 [%] Rtg/12+ [tis.] Shr/12+ [%]
2012 50 5,4 148 8,6
2013 54 5,8 169 9,7
2014 70 7,5 217 12,3
2015 81 9 241 14
2016* 104 9,5 310 15
* - do 17. februára

Nárast eviduje Jednotka aj v komerčnej cieľovke 12 - 54, kde je tento rok nad hranicou 100-tisíc mladších divákov. V roku 2012 bola aj v užšej cieľovke na polovičnej úrovni. 

  • Tlačiť
  • 1

Tagy sledovanosť, Správy RTVS, Televízne noviny