Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Septembrové novinky STV: najviac formátov od spustenia peoplemetrov

20.08.2008, 09:27 | Radoslav Augustín | © 2008 News and Media Holding

Noviniek je tak veľa, že televízia sa v tlačovej správe dokonca nepriznala ku všetkým.

  • Tlačiť
  • 3

stv_logo_slovenska_televizi.gif

STV sa tento týždeň oficiálne pochválila svojou jesennou ponukou. Tento rok si dopraje najviac nových pôvodných formátov od spustenia peoplemetrov.

Nové na STV

Obchod so šťastím - STV
Lekárske omyly a víťazstvá - Maya
Fokus - STV
Zlaté hity - potvrdená externá dodávka - neznáma firma
Hitmánia - potvrdená externá dodávka - neznáma firma
Kinohit - Jam Film 1999
Prípady detektíva Kulmena - neznámy producent
Fidlibum - neznámy producent
5 proti 5 Špeciál - FremantleMedia / Oreo
Klik - Timea Keresztényová
Večer na tému - STV
Medicína - STV
Päť minút po dvanástej - STV

Premenované

Dámska jazda (Ľudia na jednotku) - STV
Elixír (Zdravíčko, pán doktor) - neznámy producent

Nepriznané novinky

Chart One - Jam Film 1999
Môj dom, môj hrad - do roku 2003 banskobystrická spoločnosti Veni Vidi
Enviro - neznámy producent

Čo sa spúšťalo pred rokom

5 proti 5 - FremantleMedia a Oreo
Dr. Quiz - Smartin
Motormagazín – Paje
Osudom skúšaní - D.N.A. Productions
Správne číslov - Kuul TV a Tipos
Takí sme boli - Elaia Design Studio (pozastavená výroba)
Telečumil - D.N.A. Productions
Humoriáda - Filmar

Iba jeden z formátov poputuje do prime-time Jednotky, na miesto, na ktoré upiera zrak najviac platcov poplatkov. Ide o dokumentárny seriál Lekárske omyly a víťazstvá od spoločnosti Maya.

Nová sezóna na Jednotke bude o množstve magazínov v off-time, ale reprízach top titulov v prime-time. Prvý týždeň bude repríza po 20:00 od utorka do piatka: staré vydania diváci uvidia z Drišľakovín, Dr. House, 5 proti 5 Špeciál i Takí sme boli. Viac informácií.

Aj keď je nových formátov mnoho, STV nepriznala v tlačovej správe všetky. Pokračuje návrat externe dodávaných magazínov, ktorých producenti mali v STV zatvorené dvere od roku 2003 až dosiaľ. Po Motormagazíne z minulého roku sa tak opäť objaví Môj dom, môj hrad. Napriek tomu, že jeden podobne ladený tematický magazín už STV má - Postav dom, zasaď strom.

V zozname tajomstiev je aj magazín Dvojky Enviro. Okrem filmového magazínu Kinohit sa vráti aj Hitparáda Chart One, ďalšia nepriznaná novinka. Pol roka sa vysielala pod názvom SK8. V prípade ďalšieho nového magazínu Elixír ide zrejme o premenovanie relácie Zdravíčko, pán doktor.

Minulý rok programová riaditeľka Mária Sedláková rátala aj s prime-timom. Jej sada noviniek bola menšia, išlo o osem noviniek. Zahŕňali dve prime-time šou, Humoriádiu a Takí sme boli. Pre prime-time boli určené aj Telečumil a Osudom skúšaní. Ťažký rok však prežilo len Takí sme boli.

kolevska_petra_stv.jpg.jpg


Šéfka programu STV Petra Kolevská hovorí, že plne sa podpisuje až pod program v roku 2009.

V tohtoročnom zozname chýba informácia o dodávateľoch. Externe dodaných formátov má byť oproti minulému roku, kedy všetky programy putovali do externého prostredia, menej. Štefan Nižňanský a programová riaditeľka Petra Kolevská chcú jednoznačne návrat internej výroby.

Z osemnástich nových titulov v programoch dodávajú podľa prepočtov Mediálne.sk externé firmy šesť titulov. Ich počet však môže ešte vzrásť na dvanásť - pri ďalších šiestich formátoch nie je jasné, kto ih bude produkovať. Mediálne.sk si dalo v STV potvrdiť zoznam producentov, na odpoveď čaká.

Osemnástka nie je konečným číslom ani pre september. Ešte nie je celkom jasný zoznam relácií, ktoré sa budú vysielať na Trojke. Podľa informácií Mediálne.sk sa už črtajú prvé zákazky do externého prostredia. Externe sa majú dokonca dodávať relácie, ktoré sa pôvodne plánovali vyrábať interne. Mediálne.sk zisťuje ďalšie informácie.

  • Tlačiť
  • 3