Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Sedem s r. o. definitívne končí

15.12.2008, 11:13 | Radoslav Augustín | © 2008 News and Media Holding

Ďalšia stálica Markízy mizne zo štruktúry pre dlhodobé problémy so sledovanosťou v čase, kedy televízia nemôže byť veľkorysá. Líder nemal nikdy tak málo relácií.

  • Tlačiť
  • 17

markiza_logo_3d-1.gif

Zmiznutie Sedem s r. o. z programového plánu na druhý januárový týždeň malo jasný dôvod: definitívne stiahnutie. V polovici sezóny tak padá ďalšia stálica Markízy. Mediálne.sk to potvrdili zdroje z televízie. Píše o tom dnes aj denník Sme.

Glosovanie udalostí uplynulého týždňa už na Markíze značný čas nadsluhuje. Relácii sa darilo do začiatku sezóny 2007 / 2008. Televízia ju vtedy ešte dokonca predĺžila pre predchádzajúci úspech na hodinu. V tom čase už ale aj jej najlepšie čísla boli pod priemerom Markízy.

S dôverou k nedávnej stálici Markíza pristupovala ešte pred rokom - vo februári 2008 sa Sedem s r. o. stalo náplasťou na utorkový čas 21:00, keď televízia musela stiahnuť nevýkonný seriál. Popálila sa nízkou odozvou. Reakciou stanice bolo, že Sedem s r. o. vrátila za desiatu hodinu. Nie však do pôvodného času, ale ešte neskôr - približne na 22:50.

V novom čase zostali výsledky po starom - pod priemerom televízie. Relácia nevedela zaujať dostatok divákov, ktorí si v tom čase sledovali televíziu. Markíza tak na konci sezóny stále pred rozhodnutím reláciu zrušiť.

sedem_sro_2008_2.jpg

Nakoniec jej dala ešte jednu šancu - inovácie. Konkrétne dynamizáciu - priniesť ju mala kratšia stopáž a omladenie glosátorov. Talkshow naďalej zostávala v podpriemere - naposledy bol podľa informácií Mediálne.sk podiel 32 %. A to sa často držal pod tridsiatkou.

Markíza ešte minulú jeseň hovorila, že jej takéto výsledky obchodne vyhovujú. S cielením na inteligentnejšieho a mestského diváka má "vhodne dopĺňať priestor medzi univerzálnymi značkami." Prísnejšie kritériá však relácia môže mať najmä v čase, keď majú stanice skupiny CME príkaz tvrdo šetriť.

Sedem s r. o. sa vysielalo od roku 2001, pôvodne ako víkendový access-prime formát. Spočiatku ho moderoval Robo Beňo, v jednom prípade aj Rasťo Dutka.

Podobne ako v prípade Srdcových záležitostí, aj Sedem s r. o. padá po poslednom pokuse o resuscitáciu v septembri. Markíze zostáva po škrte stálic v štruktúre sedemnásť pôvodných periodických relácií. Pred nástupom peoplemetrov ich mala cez tridsiatku. Číslo sa opticky znižuje najmä teraz, keď skončil ťažiskový projekt a televízia sa chystá začiatkom roka na klasickú programovú hybernáciu.

Sezóna 2008 / 2009

Markíza


Off-time novinky:
1. Skvelý deň

Prime-time novinky & vrátené tituly:
2. Modré z neba
3. Heslo za milión
4. Mesto tieňov 2
5. Slovensko má talent
6. Rádio (ohlásené)
7. Aha - dvaja v tom

Zrušené z minulých sezón:
1. Priateľky
2. Srdcové záležitosti
3. Sedem s r. o.

 

Joj


Off-time novinky:
1. Súdna sieň
2. Webmaster
3. Panelák - Magazín
4. Zveracia klinika
5. Prvé Noviny
6. Promi Noviny
7. Najlepšie počasie

Prime-time novinky & vrátené tituly:
8. Kutyil s r. o.
9. Profesionáli

Zrušené z minulých sezón:
1. Páli vám to
2. Vojna slov
3. Noviny Plus

 

Jednotka


Off-time novinky:
1. Obchod so šťastím
2. Oldies hitparáda
3. Zlaté hity
4. Kinohit
5. Fokus
6. Prípady detektíva Kulmena
7. Klik
8. Cooking show s Andrejom Bičanom

Prime-time novinky & vrátené tituly:
8. 5 proti 5 Špeciál
9. Lekárske omyly a víťazstvá
10. Chodili sme spolu
11. Veľké návraty
12. Adela
13. Najväčší Slovák

Zrušené z minulých sezón:
1. Deti to vedia najlepšie
2. Radosť zo života


  • Tlačiť
  • 17