Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

RTVS tvrdí, že o Dankovom telefonáte so Zsuzsovou informovala dostatočne

07.02.2020, 17:48 | TASR | Mediálne.sk

Verejnoprávny RTVS odmieta tvrdenia, že o predsedovi SNS a parlamentu Andrejovi Dankovi informuje iba v pozitívnom duchu. Zdôrazňuje, že so žiadnym politikom ani politickou stranou nemá nadštandardné vzťahy. Reaguje tak na obvinenia v súvislosti s informovaním o súkromných telefonátoch medzi Dankom a obžalovanou Alenou Zsuzsovou.

  • Tlačiť
  • 2

RTVS nesúhlasí s tým, že by sa kauze venovala nedostatočne alebo menej ako iné médiá.

„Pravda je, že RTVS sa predmetnému telefonátu rozsiahlo venovala na viacerých plochách tak v televíznom, ako aj v rozhlasovom vysielaní,“ uviedla hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková v stanovisku. Priestor na vyjadrenie podľa nej dostali aj mnohí politici.

RTVS však doteraz nevysvetlila, prečo v rannom Rádiožurnále, v ktorom sa sumarizujú najdôležitejšie správy, nezaznela na druhý deň vôbec informácia o Dankovom kontakte s A. Zsuzsovou. Do vysielania sa zároveň večer predtým nedostal ani pripravený príspevok o tejto téme.

Hovorkyňa doplnila, že RTVS sa podobne ako iné médiá rozhodla nevenovať intímnym detailom rozhovoru.

Neprehliadnite

„Nezaznamenali sme, že by obsah telefonátu mal politický charakter, a teda, že by bol daný verejný záujem na jeho podrobnom zverejnení,“ poznamenala.

„Rovnako sa nezakladá na pravde to, že RTVS neodvysielala v Rádiožurnále pripravenú reportáž. Žiadna totiž nachystaná nebola,“ tvrdí v stanovisku inštitúcia.

RTVS nepovažuje za oprávnenú ani výčitku, že pozitívne a účelovo informuje o oficiálnych návštevách predsedu parlamentu v zahraničí.

„Keďže sme verejnoprávne médium, redaktori sprevádzajú troch najvyšších ústavných činiteľov na ich oficiálnych cestách, a preto rovnako informujeme o aktivitách prezidentky SR a predsedu vlády,“ dodala verejnoprávna televízia.

Správu o Dankových telefonátoch s A. Zsuzsovou zaradila RTVS do svojich hlavných televíznych správ 28. januára ako tretiu v poradí. Polovicu príspevku tvoril čítaný oznam moderátorky, celú druhú polovicu reakcia Dankovho hovorcu. Komunikáciu A. Danka s A. Zsuzsovou označila RTVS v rámci príspevku viackrát ako údajnú. 

Markíza tému zaradila v rovnaký deň ako druhú v poradí, Joj vo svojich Novinách zhruba v polovici relácie.

RTVS v tom istom vydaní správ z 28. januára pustila aj dvojminútovú reportáž z Dankovej návštevy v Portugalsku. Predseda parlamentu bol v krajine v tom čase na služobnej ceste. Tento príspevok mal dve minúty.

V súvislosti s nekritickým informovaním o A. Dankovi a SNS dal v RTVS koncom januára výpoveď rozhlasový novinár Michal Katuška. Z RTVS odchádza aj ďalší redaktor Erik Potocký, ktorý síce výpoveď podal ešte 15. januára, no uviedol, že z média odchádza práve pre podobné udalosti v spravodajstve a celkovú atmosféru v RTVS.

M. Katuška v rozhovore pre Mediálne.sk spomínal aj reportáž z Dankovej návštevy v Bielorusku, v ktorej neodznelo, že ide o krajinu, na ktorú Európska únia uvalila reštrikcie a sankcie, ale namiesto toho bol Lukašenkov režim prezentovaný v pozitívnom duchu. 

RTVS odmietla v aktuálnom stanovisku aj tvrdenia o tom, že spravodajstvo stráca dôveryhodnosť a nie je objektívne. Odvoláva sa na odbornú štúdiu Univerzity Komenského a prieskum agentúry Median SK.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy Andrej Danko, RTVS