Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

RTVS dostane 16 miliónov eur ako náhradu za výpadok z koncesií

18.12.2019 | TASR

Diskusia (1 reakcia) Pravidlá diskusie

18.12.2019 | atabaz

Nemožno pochybovať, že RTVS potrebuje dostatok peňazí tak na opravu niektorých budov ako aj na takú ponuku programov rozhlasu a televízie, ktorou si získajú čo najviac priaznivcov, vďačných poslucháčov a divákov.

Doteraz sa však verejnosť nedozvedela, kedy sa konečne dočká - aspoň tá je časť, ktorá s obľubou sleduje spravodajské, analytické a diskusné relácie - vo verejnoprávnom médiu predovšetkým - aj diskusií odborníkov v kruhu, diskusií s väčším počtom účastníkov ako je len jeden hosť či dvaja, a to diskusií apolitických odborníkov, lebo diskusií politikov je vo všetkých médiách až nezdravo veľa. Navyše. kedy vedenie verejnoprávneho média prejaví aj taký druh záujmu o občana (veď RTVS predstavuje službu všetkým občanom), aby diskusie politikov a odborníkov "otvorila" aj pre občanov, aby tu boli k dispozícii občanom tzv. otvorené diskusie s možnosťou poslucháčov, divákov klásť otázky hosťom diskusií. Kedysi bolo možné klásť otázky aj hosťom diskusií v rozhlasových reláciách Z prvej ruky a K veci. Aktuálne treba len bezmocne sledovať, ako si moderátor pripraví a dodržiava nezmeniteľný koncept diskusie. Dnes zmizli aj možnosti repríz diskusií v dostupných časoch.

Najmä v RTVS by mali prísť aj s tradíciou takých diskusií, v ktorých sú predstavitelia vlády (bez ohľadu na jej politické zloženie, veď to sa bude od volieb k voľbám meniť) konfrontovaní s názormi najlepších odborníkov z praxe, a to nepolitikov. To je najistejšia cesta, ako sledovať, či si pri plnení predvolebných zámerov počas volebných období počínajú rozvážne, odborne. Isteže sú užitočné aj názorové konfrontácie vládnych politikov s politikmi opozície, ale doterajšie skúsenosti ukazujú, že ide neraz priam o tragikomické konfrontácie odborníkov a laikov. Politické konfrontácie nemajú byť - najmä vo verejnoprávnom priestore - v prevahe. (Doterajšia prax potvrdzuje, že ešte predtým, než si diváci či poslucháči vypočujú výmenu názorov politikov, vedia s nezvratnou istotou predvídať, kto čo bude obhajovať, čo bude odmietať, veď cieľom je "ubrániť si" politické tričká.)

Kedy sa občania dočkajú aj takého záujmu o nich z o strany vedenia RTVS, aby tu bola relácia, ako vnímajú diváci, poslucháči ponuku rozhlasových a televíznych programov RTVS? Kde je relácia nazvaná napríklad Z ohlasov poslucháčov (divákov) resp. Názory divákov (poslucháčov), resp. Pýtate sa, my odpovedáme a pod.? Prečo sa diváci či poslucháči nedozvedajú, aká je sledovanosť niektorých programov a predovšetkým, koľko stojí výroba niektorých programov?

Áno, RTVS potrebuje financie, ale nech už aj v nadväznosti na aktuálny finančný prídavok od štátu preukáže viac ochoty počúvať priania občanov.
Potom mu možno popriať (tak si to aj viac zaslúži), aby malo čo najviac spokojných stálych poslucháčov a divákov.