Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Rozdiel medzi Markízou a Joj bol minulý týždeň 15,3 percentného bodu v 12-54 (týždenná sledovanosť)

17.03.2011, 08:47 | Lukáš Kočišek | © 2011 News and Media Holding

Adela show sa na Markíze nedarilo celý týždeň. Ta3 dosiahla aj vďaka pokrývaniu zemetrasenia v Japonsku tohtoročné maximum.

  • Tlačiť
  • 0

V uplynulom 10. týždni (7. až 13. marec 2011) si v cieľovej skupine 12+ medzitýždenne najviac polepšila spravodajská televízia Ta3 (+ 0,6 na 2,2 %). Ide o jej najlepší tohtoročný výkon, prispela k nemu aj mimoriadna svetová udalosť - zemetrasenie v Japonsku. Najvýraznejší pokles zaznamenala TV Joj (- 1,0 na 18,3 %). Balík ostatných staníc, ktorý obsahuje aj tri okruhy STV, medzitýždenne narástol o 1,3 percentného bodu na 28,2 %. Nezahŕňa české (7,9 %) a maďarské (3,9 %) televízie. V strategickej cieľovke 12-54 taktiež najviac rástla Ta3 (+ 0,5 na 1,6 %) a klesala TV Markíza (- 0,9 na 35,3 %).

Udalosti týždňa

Tradične najsledovanejším programom týždňa v strategickej cieľovej skupine 12-54 bolo nedeľné vydanie Česko Slovenskej SuperStar (rating 679-tisíc, 19,8 % / share 49,1 % v 12-54) na Markíze. Išlo tiež o doposiaľ celkovo najúspešnejiu časť. Pondelkový diel (492-tisíc, 14,4 % / 45,3 % v 12-54) obsadil trinástu a sobotný (478-tisíc, 14,0 % / 38,1 % v 12-54) štrnástu priečku.

Joj v nedeľu bojuje so SuperStar s vlastným ťažiskovým projektom Šéfka (256-tisíc, 7,5 % / 19,8 %), v pondelok zasahuje do Paneláka (238-tisíc, 7,0 % / 18,8 %), Profesionálov (190-tisíc, 5,6 % / 18,0 %) a Áno, šéfe! (147-tisíc, 4,3 % / 21,8 %) a v sobotu sa prekrývala s filmom Kód Apokalypsy (203-tisíc, 5,9 % / 16,6 %). Žiadna z relácií, ktoré sa väčšinu času prekrývali so speváckou šou, neprekročila hranicu 20-percetného trhového podielu.

superstar_TV Markíza

Naďalej v priemere každý druhý divák z cieľovky 12+ sleduje tureckú telenovelu Tisíc a jedna noc, v 12-54 dosahovala podiely od 42,5 % do 47,7 %. K najsledovanejším programom Markízy v 12-54 sa zaradili aj piatkové Mimoriadne správy (564-tisíc, 16,5 % / 44,1 %) o udalostiach v Japonsku, nedeľné Televízne noviny (559-tisíc, 16,3 % / 45,6 %) a stredajšie Modré z neba (496-tisíc, 14,5 % / 43,1 %).

Najúspešnejším filmom týždňa bol nedeľný titul Markízy Beštia (368-tisíc, 10,7 % / 38,8 % v 12-54), tesne ho nasledovala v sobotnom prime-time nasadená snímka 300 (366-tisíc, 10,7 % / 37,1 % v 12-54). Na Joj videlo najviac divákov podpriemerne výkonný sobotný film Kód Apokalypsy (203-tisíc, 5,9 % / 16,6 %).

Najsledovanejším programom TV Joj boli nedeľné Noviny (440-tisíc, 12,9 % / 34,0 %), z nespravodajských formátov prilákala najviac divákov k obrazovkám taktiež nedeľná Šéfka (256-tisíc, 7,5 % / 19,8 %), jej výkon bol však pod priemerom stanice. Stanica sa v tlačových správach pochválila výkonmi utorkového (244-tisíc, 7,1 % / 24,6 %). a štvrtkového (255-tisíc, 7,5 % / 28,4 %) pôvodného seriálu Dr. Ludsky. Vo štvrtok v noci úspešne obnovila reláciu Črepiny s hviezdičkou (79-tisíc, 2,3 % / 24,0 %).

Stredajší seriál Kosti (198-tisíc, 5,8 % / 30,0 %) dokázal poraziť Adela show (144-tisíc, 4,2 % / 22,6 %) na Markíze, ktorej sa nedarilo ani v utorok (172-tisíc, 5,0 % / 23,2 %) a štvrtok (172-tisíc, 5,0 % / 25,4 %).

Na Joj Plus bol v 12-54 najúspešnejší pondelkový prime-time film Bozk smrti (54-tisíc, 1,6 % / 4,6 %). Doma nalákala najviac mladších divákov na sobotný nočný film Príbehy o láske: Tajomstvo Vlčej rokliny (44-tisíc, 1,3 % / 4,3 %).

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (12+)

Markíza 33,9 % (+ 4,7)
Joj 18,3 % (- 3,1)
Joj Plus 3,2 % (- 0,1)
Doma 2,3 % (- 0,5)
Ta3 2,2 % (+ 0,5)

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (12-54)

Markíza 35,3 % (+ 4,7)
Joj 20,0 % (- 3,1)
Joj Plus 3,1 % (+ 0,3)
Doma 2,0 % (- 0,8)
Ta3 1,6 % (+ 0,5)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (12+)

Markíza 33,9 % (+ 2,1)
Joj 18,3 % (- 2,5)
Joj Plus 3,2 % (0)
Doma 2,3 % (- 0,1)
Ta3 2,2 % (+ 0,2)

Posuny v podieloch. Pri medziročnom porovnaní celodenných priemerných podielov v 12-54 si Markíza polepšila o 4,7 percentného bodu na 35,3 %. Joj si medziročne pohoršila o 3,1 percentného bodu na 20 %. Markíza dosiahla za minulý týždeň priemerný prime-time podiel 40,0 % (12-54) a Joj 21,8 % (12-54).

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa webovej stránky STV, teletextov STV, TV Markíza a Joj a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového týždňa doteraz. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, Joj, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Ak nie je uvedené inak, dáta vyjadrujú trhový podiel v 12+.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Týždenná sledovanosť

Diskusia (0 reakcií)