Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Retro na Jednotke nekončí. Takí sme boli má nahradiť Také to bolo

24.03.2009, 14:00 | Lukáš Kočišek | © 2009 News and Media Holding

Nový retro formát už nebude úzko zameraný iba na významné herecké osobnosti.

  • Tlačiť
  • 2

jednotka_stv_logo.gif

Takí sme boli končí, chystá sa Také to bolo. Jednotka chce v inovovanej forme pokračovať v piatkovom retro smerovaní. Vyplýva to prepracovaného programového konceptu STV na rok 2009.

Novinka má odštartovať v druhom štvrťroku. Už nemá byť úzko zameraná iba na významné herecké osobnosti. "Témou budú významné udalosti, ktoré sa zapísali do nedávnych dejín Slovenska a slovenskej kultúry (napr. Ako sme získali Oscara), ale aj športu (napr. Ako sme sa stali majstrami sveta v hokeji). Nový formát prinesie so sebou intenzívnejšie spracovanie archívnych fondov STV, najmä spravodajského a športového archívu," píše sa v programovom koncepte.

Voľné pokračovanie Takí sme boli by bolo po formáte Chodili sme spolu druhou jarnou prime-time novinkou Jednotky s výnimkou krátkodobého projektu Eurosong. Verejnoprávna televízia mala pôvodne odvážnejšie plány, kvôli neschválenému rozpočtu a finančným problémom z nich však musela zľaviť. Viac informácií.

Takí sme boli momentálne po necelých dvoch sezónach dožíva. Jednotka divákov na sledovanie posledných premiérových častí v upútavkach láka slovami "Užite si posledné vydania Takí sme boli". V piatok bude hlavným hosťom Božidara Turzonovová, týždeň na to Jozef Bednárik.

Dôvodov na ukončenie formátu má byť podľa STV viacero: zlá finančná situácia STV súvisiaca s neschválením rozpočtu a najmä vyčerpanie škály tém a hostí. Viac informácií.

Takí sme boli bývalo dlhodobo pilierom sledovanosti Jednotky. V najsilnejšom období koncom apríla 2008 malo podľa informácií Mediálne.sk podiely nad tridsiatkou. Momentálne dosahuje jedny z najnižších trhových podielov vo svojej histórii. Škodí mu najmä markizácke Aj múdry schybí, vysielane s týždennou periodicitou.

Verejnoprávna spomienková relácia, dodávaná externou firmou Elaia Design Studio, patrí medzi najdrahšie na Jednotke. Spočiatku podľa informácií Mediálne.sk stála jedna epizóda 1,5 milióna korún, čiže napríklad trikrát viac ako Aj múdry schybí. Neskôr náklady klesli údajne na milión. Jedným z úsporných opatrení bol presun výroby z Hlohovca do štúdia STV v Mlynskej doline.

Sezóna 2008 / 2009

Kompletný prehľad spustených, zrušených a ohlásených projektov

Markíza


Off-time novinky:
1. Skvelý deň

Prime-time novinky & vrátené tituly:
1. Modré z neba
2. Heslo za milión
3. Slovensko má talent (ukončené)
4. Aha! - Dvaja v tom
5. Rádio
6. Let´s Dance 3

Zrušené z minulých sezón:
1. Priateľky
2. Srdcové záležitosti
3. Sedem s r. o.

V príprave:
1. Detektív Kripta
2. Mesto tieňov 2
3. Ženský komediálny seriál
4. Politická satira

 

Joj


Off-time novinky:
1. Súdna sieň
2. Webmaster
3. Panelák - Magazín
4. Zveracia klinika
5. Prvé Noviny
6. Promi Noviny
7. Najlepšie počasie
8. Dr. Hermanová

Prime-time novinky & vrátené tituly:
1. Kutyil s r. o.
2. Profesionáli
3. Dr. Hermanová
4. Ako som prežil
5. Sedem

Zrušené z minulých sezón:
1. Páli vám to?
2. Vojna slov
3. Noviny Plus

V príprave:
1. Seriál od Andyho Krausa

 

Jednotka


Off-time novinky:
1. Obchod so šťastím
3. Hitmánia
4. Zlaté hity
5. Kinohit
6. Chart One
7. Fokus
8. Prípady detektíva Kulmena
9. Klik
9. Kto šetrí, má za tri

Prime-time novinky & vrátené tituly:
1. 5 proti 5 - Hviezdny špeciál
2. Lekárske omyly a víťazstvá
3. Chodili sme spolu
4. Také to bolo

Zrušené z minulých sezón:
1. Deti to vedia najlepšie
2. Radosť zo života
3. Takí sme boli

V príprave:
1. Veľké návraty
2. Adela
3. Najväčší Slovák


  • Tlačiť
  • 2