Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prvé tohtoročné Modré z neba malo v 12+ viac divákov ako SuperStar (týždenná sledovanosť)

09.03.2011, 14:12 | Lukáš Kočišek | © 2011 News and Media Holding

Dr. Ludsky bol na Joj úspešnejší ako Panelák.Týždenná sledovanosť.

  • Tlačiť
  • 0

V uplynulom 9. týždni (28. február až 6. marec 2011) si v cieľovej skupine 12+ medzitýždenne najviac polepšila TV Joj (+ 0,9 na 19,3 %). Ako jediná zo samostatne meraných slovenských staníc zaznamenala pokles Ta3 (- 0,2 na 1,6 %), pokles je síce bezvýznamný, z hľadiska čísiel však ide o jej sezónne minimum. Balík ostatných staníc, ktorý obsahuje aj tri okruhy STV, medzitýždenne klesol o 0,9 percentného bodu na 26,9 %. Nezahŕňa české a maďarské televízie. V strategickej cieľovke 12-54 najviac rástla TV Markíza (+ 1,1 na 36,2 %) a klesala sesterská Doma (- 0,2 na 2,0 %).

Udalosti týždňa

Česko Slovenská SuperStar (rating 642-tisíc, 18,6 % / share 45,9 % v 12-54) opäť obsadila pozíciu najsledovanejšieho programu týždňa v strategickej cieľovej skupine 12-54. Konkrétne išlo o nedeľné vydanie, ktorému neuškodila ani prvá Šéfka (314-tisíc, 9,1 % / 23,8 % v 12-54) na TV Joj. Pondelkové (559-tisíc, 16,2 % / 51,1 % v 12-54) sa umiestnilo na tretej priečke, medzi dve strihové epizódy speváckej šou sa dostala piatková druhá časť tureckej telenovely Tisíc a jedna noc (569-tisíc, 16,5 % / 48,7 % v 12-54), ktorá štartovala po 21:00.

modre_z_neba_ilustrak_TV Markíza

V 12+ bola najsledovanejším programom týždňa Tisíc a jedna noc, jej celotýždňový priemer dosiahol hodnoty ratingu 22,6 % a trhového podielu 51,8 %. Všetkých päť častí sledovalo tradične viac než milión divákov. Sledovanejšia ako ktorékoľvek vydanie Televíznych novín bola na Markíze aj stredajšia prvá tohtoročná premiéra šou Modré z neba (524-tisíc, 15,2 % / 46,1 % v 12-54). V 12+ bola s 938-tisíc divákmi sledovanejšia ako nedeľná (828-tisíc) i pondelková (810-tisíc) SuperStar.

Najúspešnejším filmom týždňa bol sobotný prime-time titul Markízy Spider-Man 3 (400-tisíc, 11,6 % / 33,2 % v 12-54), tesne ho nasledovala v rovnakom čase nasadená snímka Hitman (351-tisíc, 10,2 % / 27,8 % v 12-54) na Joj. O niečo úspešnejšia však bol ešte aj nedeľný podvečerný film Tanec je môj život (364-tisíc, 10,5 % / 40,2 % v 12-54) na Markíze.

Z pôvodných seriálov patrí prvenstvo Ordinácii v ružovej záhrade, ktorá s utorkovým (378-tisíc, 11,0 % / 34,7 % v 12-54) a štvrtkovým (411-tisíc, 11,9 % / 35,0 % v 12-54) dielom zaznamenala zatiaľ najlepší tohtoročný výkon. Na Joj nebol najsilnejší Panelák, ale štvrtkový Dr. Ludsky (290-tisíc, 8,4 % / 29,5 % v 12-54) s rekordným výkonom. V rovnaký deň trhová dvojka odvysielala aj najsledovanejší diel Paneláka (286-tisíc, 8,3 % / 22,6 % v 12-54) za celý týždeň. Dr. Ludsky (250-tisíc, 7,2 % / 27,7 % v 12-54) dosiahol nadpriemerný výkon aj v utorok. Celkovo najviac mladších divákov si na Joj pozrelo nedeľné Noviny (432-tisíc, 12,5 % / 35,0 % v 12-54).

Na Joj Plus bol v 12-54 najúspešnejší stredajší podvečerný sitcom M*A*S*H (62-tisíc, 1,8 % / 7,0 %), v rovnaký deň v prime-time vysielaný socialistický seriál 30 prípadov majora Zemana (62-tisíc, 1,8 % / 5,3 %) a nedeľný taktiež podvečerný film Hrochy v Afrike (61-tisíc, 1,8 % / 6,0 %). Doma nalákala najviac mladších divákov na sobotný prime-time film Rosamunde Pilcherová: Šípy vášne (50-tisíc, 1,4 % / 4,0 %) a nasledujúce Príbehy o láske: Dotyky lásky (48-tisíc, 1,4 % / 4,9 %).

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (12+)

Markíza 34,5 % (+ 4,8)
Joj 19,3 % (- 2,2)
Joj Plus 3,3 % (- 0,1)
Doma 2,3 % (- 0,3)
Ta3 1,6 % (+ 0,1)

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (12-54)

Markíza 36,2 % (+ 4,6)
Joj 20,7 % (- 2,5)
Joj Plus 3,1 % (+ 0,3)
Doma 2,0 % (- 0,6)
Ta3 1,1 % (+ 0,1)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (12+)

Markíza 34,5 % (+ 2,8)
Joj 19,3 % (- 1,6)
Joj Plus 3,3 % (+ 0,1)
Doma 2,3 % (- 0,1)
Ta3 1,6 % (- 0,3)

Posuny v podieloch. Pri medziročnom porovnaní celodenných priemerných podielov v 12-54 si Markíza polepšila o 4,6 percentného bodu na 36,2 %. V 12+ si s hodnotou 34,5 % udržala sezónne maximum a zároveň najlepší celotýždňový trhový podiel od decembra 2008. Joj si v 12-54 medziročne pohoršila o 2,5 percentného bodu na 20,7 %. Markíza dosiahla za minulý týždeň priemerný prime-time podiel 40,0 % (12-54) a Joj 23,7 % (12-54).

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa webovej stránky STV, teletextov STV, TV Markíza a Joj a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového týždňa doteraz. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, Joj, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Ak nie je uvedené inak, dáta vyjadrujú trhový podiel v 12+.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Týždenná sledovanosť

Diskusia (0 reakcií)