Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prvá séria Oteckov finišovala s takmer 40-percentným podielom

08.06.2018, 10:25 | Martin Poláš | © 2018 News and Media Holding

Televízia Markíza štvrtkovou časťou uzavrela prvú sériu svojho denného seriálu Oteckovia. Ten sa zaradil k celkovo najúspešnejším programom sezóny. Aj jeho záverečný diel bol v komerčnej cieľovke najsledovanejším programom dňa.

  • Tlačiť
  • 2

Finále prvej série Oteckov – 110. časť – sledovalo vo štvrtok 224-tisíc divákov v cieľovej skupine 12 – 54, čo Markíze prinieslo nadpriemerný trhový podiel 39,6 percenta.

Stanica bola po 18. hodine aj v tomto prípade výrazným trhovým lídrom, šou Moja mama varí lepšie ako tvoja sledovalo na Joj 56-tisíc mladších divákov (10,2 %).

V komerčnej cieľovke boli Oteckovia znova najsledovanejším programom dňa – boli teda silnejší ako všetky programy v prime-time. Žiadny iný sa vo štvrtok nedostal cez 200-tisícovú hranicu (Počasie 197-tisíc, Športové noviny a Inkognito 196-tisíc, Televízne noviny 195-tisíc).

V 12+ mal seriál Markízy 364-tisíc divákov a share 32 percent. Varenie s rodičmi na Joj sledovalo celkovo 165-tisíc divákov (14,7 %). Jednotka mala s 5 proti 5 so začiatkom po 18:20 125-tisíc divákov (10,8 %).

Oteckovia Markíze pomohli v prvom polroku výrazne posilniť pozíciu v podvečernom access prime. Až 47 zo 110 odvysielaných častí malo v cieľovke 12 – 54 dvojciferný rating, čo v posledných mesiacoch nebolo pre programy mimo večernej ponuky bežné.

Celkový priemer seriálu v prvej sérii je 296-tisíc divákov v komerčnej cieľovke pri priemernom podiele 35,8 percenta. V 12+ dosiahol priemer všetkých častí 474-tisíc divákov a share 29 percent.

Neprehliadnite

Výkonnosťou prvej série prekonávajú Oteckovia predošlý denný seriál Markízy Chlapi neplačú, ktorého prvá séria išla na jeseň 2013. V priemere mala 288-tisíc divákov v komerčnej cieľovke pri podiele 35 percent. Po finiši Chlapi neplačú nasadila Markíza v slote seriál Kukučka, ktorý sa však nepresadil a po pár dieloch ho televízia stiahla.

Kráľom v podvečernom slote bolo Búrlivé víno, ktoré rovnako ako Oteckovia štartovalo na Markíze 1. januára. V prvých troch mesiacoch roka 2013 dosiahla vinárska sága priemernú sledovanosť 418-tisíc mladších divákov a trhový podiel 38,9 percenta. Markíza seriál pre jeho vysoké čísla po štvrťroku presunula do prime-timeu. Po poklese výkonnosti sa do podvečerov ešte vrátil na jar 2016.

Markíza s ďalšou sériou Oteckov počíta na jeseň, nové časti začala nakrúcať ešte počas jari. V príbehu pribudnú aj nové postavy. Seriál vzniká podľa zahraničného námetu z Argentíny. Na zahraničné trhy formát distribuuje spoločnosť Telefe pod názvom Dear Daddies.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy Markíza, Oteckovia, sledovanosť